Teknolojik alanda yaşanan gelişmeler her alanda olduğu gibi eğlence endüstrisinde de çok çeşitli değişimlere yol açmaktadır. Bu çalışmada geniş bir uygulama alanına sahip eğlence endüstrisi, sosyal medyada kullanımı itibarıyla ele alınmaktadır. Bu bağlamda, yaratıcı görseller kullanarak kendini ifade etme ve iletişim kurmaya yardımcı olmaya yarayan bir sosyal medya aracı olan Instagram, Starbucks Türkiye hesabında bulunan fotoğraflar aracılığıyla analiz edilmiştir. Öncelikle fotoğraflar Ginsberg’in (2015) “Shaping The Personalities of the Top Food Brands on Instagram” başlıklı çalışmasına dayanarak, ürün, ürün ve kişi, ürün ve kişiler, ürün ve mizah, dünya olayları, tarifler, kampanya duyurusu, kullanıcıdan gelen gönderiler, ünlülerden gelen gönderiler, yaşam tarzı ve videolar olmak üzere on bir kategoriye ayrılarak, daha sonra samimiyet, coşku, yeterlik, çok yönlülük ve sertlik olmak üzere beş boyuttan oluşan marka kişilik çeşitleriyle ilişkilendirilmiştir. Ortaya çıkan sonuçlara göre, Instagram’ın marka iletişimine, özellikle marka kişiliğini yansıtmada önemli bir mecra olarak destek verdiği ortaya çıkmaktadır
The developments in technology has affected many industries including entertainment. In this
study, where entertainment industry widely implemented will be covered/discussed in respect
of social media. Within this context, Instagram, a growing social media platform that provides a
means of self-expression and communication through creative visuals will be analyzed by
means of the photographs of Starbucks Turkey account. Photos are classified according to
Ginsberg (2015)’s eleven elements: product, person and product, people and product, humor
and product, world events, recipes, campaigns, user generated, regram from a celebrity, and
video. Then, they are analyzed along five dimesions of brand personality: sincerity, excitement,
competence, sophistication, and ruggedness. Results presented that Instagram promotes
brand communication especially when representing the brand personality.
Diğer ID | JA36BF37TV |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 7 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International