Teknolojinin değişim hızı ve yenilenme süreci, her geçen gün
çok daha hızlı bir şekilde ilerlemektedir. Teknolojinin devinim hızının
yükselmesi ve her yeniliğin bir değişimi beraberinde getirmesi neticesinde,
sosyal yaşamın içinde ve kurumsal hayatın işleyişinde büyük farklılıklar meydana
gelmiştir. İnsanların davranış şekilleri ve alışkanlıkları teknolojinin
yarattığı yeni düzene bağlı olarak farklı bir eksene doğru kayarken, ticari
kurumların da müşterileriyle olan ilişkileri ve iletişimleri değişmiştir. Bu
değişim farklı stratejileri ve pazarlama yöntemlerini de beraberinde getirmiştir.
Geleneksel pazarlama yöntemlerinden farklı olarak müşteriyle iletişimin önem
kazandığı pazarlama iletişimi unsurları ön plana çıkarken, zaman içerisinde
teknolojiyle birlikte pazarlama iletişiminin tüm unsurlarının entegre bir
şekilde kullanılmasını gerektiren bütünleşik pazarlama iletişimi kavramı ortaya
çıkmıştır. Verileri toplamanın, ölçmenin ve değerlendirmenin teknolojinin
yarattığı imkânlara bağlı olarak daha net sonuçlara götürdüğü de yadsınamaz bir
gerçektir. Teknolojinin, İnternet’in ve yeni iletişim teknolojilerinin
yarattığı bu yeni pazarlama dünyası, kurumların hedef kitlelerine ulaşmalarında
dijital pazarlama olarak adlandırılan yeni bir yöntemi de kullanmalarına olanak
sağlamıştır. Bu çalışmada öncelikli olarak pazarlama, pazarlama iletişimi ve
bütünleşik pazarlama iletişimi kavramlarına yönelik olarak teorik bir çerçeve
çizilecek, daha sonra dijital pazarlamaya ilişkin bilgiler verildikten sonra, Türkiye’deki
dört büyük teknoloji perakende mağazasının dijital pazarlama alanında yaptığı çalışmalar,
sosyal medya pazarlaması özelinde incelenerek, değerlendirmelerde ve
analizlerde bulunulacaktır.
The speed of evolution and regeneration process of technology is
advancing day by day in a much faster way. The rise in the turnover rate of
technology and innovation as bringing along a change with each revelation,
major differences in the functioning of both the social and institutional life
has occurred. People’s behaviors and habits that shifted to a different axis, depending
on the new order created by the technology; commercial organizations’
relationships and communications with customers has also changed. This
evolution also brought along different strategies and marketing methods. While
different than traditional marketing methods of marketing, as the marketing
communication elements that value the communication with the customer gained
prominence over time; integrated marketing concept emerged as it requires the
use of all elements of marketing communication in an integrated manner. It is also
an undeniable fact that opportunities created by technology lead to more
accurate results in data collection, measurement and evaluation. This new
marketing world; created by technology, Internet and new communication
technologies; allowed organizations to use a new
method called “digital marketing” in reaching their target audiences.
In this study, primarily a theoretical framework will be drawn for the
marketing, marketing communications and integrated marketing communication
concepts. Then, after giving information about digital marketing; the studies
of four major technology retail stores in Turkey will be examined, assessed
and analyzed particularly from social media marketing point of view.
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ağustos 2016 |
Kabul Tarihi | 21 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International