The wide-spread and increasing communication via social media causes an entanglement between publicity and privacy. According to the meta-process of today’s mediatized communication as described by Krotz, the user-generated content is established as an important channel of social communication today. In this way, a change is currently taking place regarding the question, which personal information should be made publicly available. The outcome of this is a necessity to understand, whether the mediatized communication has an effect on the boundaries between privacy and public.
With help of a scientific study with academic participants in Turkey based on George Kelly’s personal construct psychology, two groups with different understandings of privacy could be identified. In the constructed world of one group, the digital whoness, as derived from Kant’s question of whoness by Capurro et al., is located in the public space. This is an indication that the boundaries between privacy and public are blurred and the relevance patterns of privacy and public are to be thought in new categories, since privacy becomes more and more a mediatized privacy.
Privacy public digital whoness social media repertory grid Technique constructed World
Sosyal medya ile artarak yargınlaşan ve gelişen iletişim, kişinin özel hayatı ile kamuya açık alanı arasında karmaşıklığa neden olmaktadır. Krotz tarafından açıklandığı gibi bugün, medya içinde yapılandırılan iletişim uygulamalarında, kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, önemli bir sosyal iletişim kanalı üzerine kurulmuştur. Bu şekilde, günümüzde, ne tür kişisel bilgilerin kamuya açılması gerektiği konusunda bir değişim olmuştur. Bunun bir sonucu olarak, medya üzerine kurulmuş bu iletişim şeklinin, özel alan ile kamuya açık alan arasındaki sınıra bir etkisi olup olmadığını anlamak gerekmektedir.
Türkiye’deki akademik katılımcılarla birlikte bir bilimsel çalışma yapılmış ve George Kelly’nin “personal construct psychology” teorisine dayanarak, özel hayatın gizliliği (mahremiyet ilkesi), farklı anlayışlara sahip iki ayrı grup üzerinde incelenmiştir.
“Constructivism” teorisi çerçevesinde, bir grubun yapılandırılmış dünyasında (constructed world) Capurro tarafından, Kant’ın kimlik (whoness) sorusundan türetilen, dijital kimlik, kamuya açık alanda yer almaktadır. Kamuya açık alan ile özel alan arasındaki sınır keskin hatlarla belirlenemez, başka bir ifade ile, bu sınır bulanıktır. Özel hayatın artık daha fazla medya üzerine temellendirilmiş olması nedeniyle, bu durum kişinin özel hayatı ile kamuya açık alanının yeni kategorilerde düşünülebilir olduğunun bir göstergesidir.
Özel hayatın gizliliği mahremiyet kamusal alan dijital kimlik sosyal medya
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2016 |
Kabul Tarihi | 20 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International