Sinemanın eğitim temasını ele
alması, eğitim kurumlarının da sinemayı kullanması sıradan bir durum değil
amaçlı bir bütünlüktür. Güçlü devletler, sinemanın ortaya çıkışından bu yana bu
bütünlüğü sağlamaya çalışmış dahası sinemanın değerini ve etki alanını
genişleterek önemli bir endüstri haline dönüştürmüşlerdir. Eğitim sistemlerinin
örgütsel ve yönetsel sorunlarının sinemaya konu olması ise bu endüstri
içerisinde öğretmenlerden yöneticilere, okuldan toplumun birçok katmanına
muhtelif meselelerin gündeme alınmasına ve çözüm olgularına yönelik
motivasyonun güçlendirilmesine katkı sağlamıştır. Bu çalışma ile eğitim sistemlerinin
örgütsel ve yönetsel sorunlarını işleyen eğitim temalı 40 film incelenerek,
işlevsellikleri değerlendirilmiştir.
To
address an issue of cinema’s educational theme and using of cinema for
educational institutions is a purposeful whole, is not ordinary case. Powerful
states tried to maintain the whole in addition worked up into an important
industry expanding cinema’s the value and sphere of influence since the dawn of
cinema. As well as subject to cinema of organizational and managerial problems
of education systems within this industry contributed to take on the agenda of
various issues from teachers to manager, from school to society layers and to
encourage of motivation for solution cases. With this work, based on education
40 films which has been issued organizational and managerial problems of
education systems has evaluated examined the functionality.
Education Culture Cinema Organization Management Communication
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 21 Kasım 2017 |
Kabul Tarihi | 4 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 5 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International