Bu araştırma ilköğretim öğrencilerinde problemli internet kullanımının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amacıyla yapılmış betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini Ankara il merkezinde bulunan /ilköğretim kurumu olan ortaokullarda öğrenim gören 284 öğrenci, örneklemi ise basit rastgele örnekleme yöntemiyle bu evrenden seçilen 6 ortaokul oluşturmuştur. Çalışmada problemli internet kullanımıyla sosyal bilgiler dersi başarı ortalamaları arasında negatif yönde yüksek bir ilişki olduğu, ortaokul öğrencilerinin cinsiyet durumlarıyla sosyal bilgiler dersi başarı ortalamaları arasında anlamlı bir fark olduğu bulunmuş, bu farkın erkek öğrenciler lehine olduğu görülmüştür. Ortaokul öğrencilerinin internet kullanım sürelerine göre sosyal bilgiler dersi başarı ortalamaları arasında anlamlı bir farklılaşma bulunmuş, ortaokul öğrencilerinin anne-baba eğitim düzeylerine göre sosyal bilgiler dersi başarı ortalamaları arasındaki anlamlı bir farklılaşma bulunmuş anne-baba eğitim düzeyi yükseldikçe ders başarı düzeyinin de arttığı tespit edilmiştir.
This study aims to examine academic success of 8th grade students’ social sciences lesson from the standpoint of problematic internet use and some other variables. In the research population consists of 284 students from secondary schools in Ankara. The sample consisting of 6 secondary schools, is selected from the population by simple random sampling method. A negative relationship between the problematic internet use and average success of Social Studies lesson has been found in the research. Furthermore, a meaningful diversity has been found between gender status and secondary students’ average success of Social Studies lesson. The diversity is in favor of male students. A meaningful diversity has also been found between the secondary school students’ time of internet use and average success of Social Studies lesson. In the survey a meaningful diversity has also been found between the parental educational level and average success of Social Studies lesson; it has been determined that as the level of education increases, academic success of student increases too.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2017 |
Kabul Tarihi | 24 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 4 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International