Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Construction of Childhood in TRT Indigenous Children Programs: Education, Socialization, Political Subject Forms

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 4, 376 - 397, 30.07.2017

Öz

Chilhood as an ideational space is related to the process by which the child as a subjective self acquires a social character. It can be said that this adventure for a collective imagination of the child and childhood thought shows a mainly modern character and has added to human conception of modernity. This state was partly differentiated in the postmodern period; the new times pointed at the development of technology, the rise of electronic age and the spread of information have shaped childhood thoughts around their own notions. In this study, the changing/transforming themes and rhetorical stresses in the transition form the modern period to postmodern will be dealt with from a historical perspective on the TRT indigenous children programs; the conception of childhood at different occasions and the positioning of the child as a social subject will be analyzed in the context of the TRT indigenous children programs. In this context, topics such as education, socialization, political subject are defined as thematic areas; the subject was evaluated looking at the epistemological frame of this themes. Finally, in the determined themes of this work on the construction of the child in the TRT children programs, breaks and ruptures in the historical process has been realized in parallel with the social transformation that Turkey has experienced as a whole.

Kaynakça

  • Elkind, David (2011). Oyunun Gücü. Bekir Onur (haz.). Ankara: İmge Yayınları. Franklin, Bob (1993). Çocuk Hakları. Alev Türker (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Giddens, Anthony ve Sutton, Philip W. (2013). Sosyoloji. Ayşe Nilüfer Durakbaşa vd. (haz.). İstanbul: Kırmızı Yayınları. Heywood, Colin (2003). Baba Bana Top At. Esin Hoşsucu (çev.). İstanbul: Kitap Yayınevi. İnal, Kemal (2014). Çocuk ve Demokrasi. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Onur, Bekir (2005). Türkiye’de Çocukluğun Tarihi. Ankara: İmge Yayınları. Öztan, Güven G. (2013). Türkiye’de Çocukluğun İnşası. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yay. Postman, Neil (1995). Çocukluğun Yokoluşu. Kemal İnal (çev.). Ankara: İmge Yayınları. Tan, Mine (1994). Çocukluk: Dün ve Bugün; Toplumsal Tarihte Çocuk Sempozyumu Bildirileri. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.

TRT Yerli Çocuk Programlarında Çocukluğun İnşası: Eğitim, Toplumsallaşma, Politik Özne Biçimleri

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 4, 376 - 397, 30.07.2017

Öz

Düşünsel bir alan olarak çocukluk, öznel bir kendilik olarak çocuğun toplumsal bir nitelik kazanması süreciyle ilişkilidir. Çocuğun kolektif bir muhayyileye yönelik bu serüveniyle çocukluk düşüncesinin esasen modern bir karakter gösterdiği ve modernitenin insan tasavvuruna ilişik bir mahiyete sahip olduğu söylenebilir. Bu hâl postmodern dönemde bir parça farklılaşmış; teknolojinin gelişmesi, elektronik çağın yükselmesi ve enformasyonun yayılımıyla işaret edilen yeni zamanlar, çocukluk düşüncesini de kendi mefhumları etrafında şekillendirmiştir. Bu çalışmada TRT yerli çocuk programlarına ilişkin tarihsel bir izlekten yola çıkarak, modern dönemden postmodern olana geçişte değişen/dönüşen temalar ve retorik vurgular ele alınacak; farklı tarihsel uğraklardaki çocukluğa ilişkin tasavvurlar ve bir toplumsal özne olarak çocuğu konumlandırma biçimleri TRT yerli çocuk programları ekseninde analiz edilecektir. Bu kapsamda eğitim, toplumsallaşma, politik özne başlıkları birer tematik alan olarak belirlenmiş; bu temaların gösterdiği epistemolojik çerçeveden bakarak konu değerlendirilmiştir. En nihayetinde, TRT çocuk programlarında çocuğun inşası konulu bu çalışmanın belirlenen temalarında tarihsel akışta oluşan kırılma ve kopmalar, Türkiye’nin de bir bütün olarak tecrübe ettiği toplumsal dönüşümün paralelinde gerçekleşmiştir.

Kaynakça

  • Elkind, David (2011). Oyunun Gücü. Bekir Onur (haz.). Ankara: İmge Yayınları. Franklin, Bob (1993). Çocuk Hakları. Alev Türker (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Giddens, Anthony ve Sutton, Philip W. (2013). Sosyoloji. Ayşe Nilüfer Durakbaşa vd. (haz.). İstanbul: Kırmızı Yayınları. Heywood, Colin (2003). Baba Bana Top At. Esin Hoşsucu (çev.). İstanbul: Kitap Yayınevi. İnal, Kemal (2014). Çocuk ve Demokrasi. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Onur, Bekir (2005). Türkiye’de Çocukluğun Tarihi. Ankara: İmge Yayınları. Öztan, Güven G. (2013). Türkiye’de Çocukluğun İnşası. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yay. Postman, Neil (1995). Çocukluğun Yokoluşu. Kemal İnal (çev.). Ankara: İmge Yayınları. Tan, Mine (1994). Çocukluk: Dün ve Bugün; Toplumsal Tarihte Çocuk Sempozyumu Bildirileri. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Karaduman

Gökhan Gökgöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2017
Gönderilme Tarihi 31 Mart 2017
Kabul Tarihi 15 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Karaduman, E., & Gökgöz, G. (2017). TRT Yerli Çocuk Programlarında Çocukluğun İnşası: Eğitim, Toplumsallaşma, Politik Özne Biçimleri. TRT Akademi, 2(4), 376-397.

                                                                      16115   16111        16112