Yıl 2020, Cilt 6 , Sayı 10, Sayfalar 870 - 881 2020-07-31

Kültürün Reklamı: İngiliz ve Alman Geleneklerinde Kültür Diplomasisi

Fi̇rdevs BULUT [1]


Kültürün farklı coğrafyalarda, farklı dillerle üretilen uzun bir tanıtım serüveni var. Her kültür ögesi, üretildiğinden daha farklı bir alana girdiğinde öncelikle bir tanışma sürecine tabi tutulur. Özel sektör ve kamu, kültürün yaygınlaştırılmasında önemli roller oynamış, iletişim teknolojileri geliştikçe bu durum ancak şekil değiştirmiştir. Kültürel diplomasi alanı, kısaca bir toplumun kültür ögelerinin bir başka topluluk ile tanıştırılması, bu yolla kültür üreticisi için kısa veya uzun vadeli çıkarlar elde edilmesi serüvenidir. Ancak tek bir tanımın içine sığamayacak kadar geniş bir alandır kültürel diplomasi.
Kültürel Çalışmalar, Kültür Diplomasisi, TRT Akademi
  • Araştırmacı Firdevs Bulut'un, Kültürün Reklamı: Ingiliz ve Alman Geleneklerinde Kültür Diplomasisi başlıklı analiz/değerlendirme yazısı.
Birincil Dil tr
Konular İletişim
Bölüm Analiz / Değerlendirme
Yazarlar

Yazar: Fi̇rdevs BULUT
Kurum: Türkiye Radyo Televizyon Kurumu
Ülke: Turkey


Tarihler

Başvuru Tarihi : 1 Temmuz 2020
Kabul Tarihi : 1 Temmuz 2020
Yayımlanma Tarihi : 31 Temmuz 2020

APA Bulut, F . (2020). Kültürün Reklamı: İngiliz ve Alman Geleneklerinde Kültür Diplomasisi . TRT Akademi , 6 (10) , 870-881 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/trta/issue/56639/787252