Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

Yapay Zekânın Medya ve Yayıncılık Alanına Etkisi

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 13, 896 - 903, 30.09.2021
https://doi.org/10.37679/trta.1002525

Öz

Prof. Dr. Burcu Kaya Erdem'in yapay zekânın medya ve yayıncılık alanına etkisi üzerine kaleme almış olduğu bir analiz/değerlendirme yazısı.

...İnsanlar ve makineler arasındaki iletişimin bugün ulaştığı nokta, insanlar yerine düşünebilen ve birçok alanda farklı uygulamaları yerine getiren ya da getirmesi muhtemel olan yapay zekâyı işaret etmektedir. Mikro düzeyden makro düzeye dünya yaşamını toplumsal kırılma noktaları oluşturacak biçimde etkileyen yüksek teknolojilere içkin olarak yapay zekâ, günümüzde “süper akıllı toplum” olarak deklare edilen Toplum 5.0’ın da önemli bileşenlerinden biridir. İnsanlık tarihinde görülen tüm teknolojik gelişmelerde olduğu gibi, yapay öğrenme/ makine öğrenmesinin hayat verdiği yapay zekâ da ekonomik, sosyolojik, kültürel, siyasi vb. gibi birçok alanda etkiler ortaya koyan ve bu etkiler doğrultusunda da birtakım araştırmaların gerçekleştirilmesine neden olan bir gelişme olarak karşımıza çıkmaktadır...

Kaynakça

  • Agarwal, S., Farid, H., Gu, Y., Mingming, H. Nagano, K., Li, H. (2019). Protecting world leaders against deep fakes. Proceedings of the IEEE/CVF Conference on Computer Vision and Pattern Recognition (CVPR) Workshops. pp. 38-45.
  • Akgül, B., Ayer, Z. (2018). Sanayi 4.0 sürecinde medyada sektörel dönüşüm. Opus Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 9 (16), 2312- 2327.
  • Anadolu, B. (2019). Dijital hikâye anlatıcılığı bağlamında yapay zekânın sinemaya etkisi: Sunspring ve It’s No Game filmlerinin analizi. Erciyes İletişim Dergisi, Özel Sayı 1, 39- 56.
  • Aydınalp Ilıcak, G. S. (2020). Halkla ilişkiler perspektifiyle yapay zekâ, Turkish Studies- Social, 15 (4), 2283- 2300.
  • Baudrillard, J. (2014). Simülakrlar ve Simülasyon. O. Adanır (Çev.). Ankara: Doğu Batı.
  • Bulut, S. (2020). Dijital çağda medya: makine öğrenmesi, algoritmik habercilik ve gazetecilikte işlevsiz insan sorunsalı, Selçuk İletişim, 13 (1), 294- 313.
  • Cevher E, Aydın Y. (2020). Yapay zekânın şafağında sinema: Morgan filmi fragmanı örneği.
  • Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 8(1), 614 - 642.
  • Güz, N., Yeğen, C. (2018). Bir gazetecilik biçimi: Robot gazetecilik. Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu, 18- 19 Ekim 2018, Mersin.
  • Kayıhan, B., Narin B., Fırat, D., Fırat, F. (2021). Algoritmalar, yapay zekâ ve makine öğrenimi ekseninde gazetecilik etiği: Uluslararası akademik dergilere yönelik bir inceleme, TRT Akademi, 6 (12), 296- 326.
  • Keegan R. (2020). A.I. Robot Cast in Lead Role of $70M Sci-Fi Film. https://www.hollywoodreporter.com/news/general-news/ai-robot-cast-lead-role-70m-sci-fifilm-1300068/
  • Kurzweil R. (1985). What is artificial intellingence anyway?. American Scientist, 73, 258- 264.
  • Köroğlu Y. (2017). Yapay zekânın teorik ve pratik sınırları, VI. Evrim, Bilim ve Eğitim Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
  • Nilsson J. N. (2019). Yapay zekâ geçmişi ve geleceği. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Say C. (2019). 50 soruda yapay zekâ, İstanbul: Bilim ve Gelecek Kitaplığı.
  • Sarıoğlu, E. B. (2019). Dijital halkla ilişkiler. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • The Guardian. (2016). This is what happens when an AI-written screenplay is made into a film. https://www.theguardian.com/technology/2016/jun/10/artificial-intelligence-screenplay-sunspring-silicon-valley-thomas-middleditch-ai
  • Turing M. A. (1950). Compuing machinery and intelligence. Mind, 236, 433- 460.
  • Zengin, F. (2020). Akıllı makine çağı sinemasına giriş: Sinema sanatında yapay zekâ teknolojilerinin kullanımı. İletişim Çalışmaları Dergisi, 6 (2), 151- 177.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Analiz / Değerlendirme
Yazarlar

Burcu Kaya Erdem 0000-0001-5356-0720

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2021
Gönderilme Tarihi 25 Ağustos 2021
Kabul Tarihi 1 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Kaya Erdem, B. (2021). Yapay Zekânın Medya ve Yayıncılık Alanına Etkisi. TRT Akademi, 6(13), 896-903. https://doi.org/10.37679/trta.1002525

                                                                      16115   16111        16112