Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkçe Yabancı Dil Olarak Nasıl Öğretilir?

Yıl 2021, Yunus Emre ve Türkçe, 198 - 205, 06.01.2022

Öz

Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi hem dünyada hem de Türkiye’de son 20 yılda ivme kazandı. Bunun temelinde Türkiye’nin siyasal, ekonomik ve kültürel anlamda gelişim göstermesi yatmaktadır. Yalnızca sınırdaş ülkelerle değil, farklı kıtalarda bulunan ülkelerle de etkileşim söz konusudur. Eğitim alanında Yunus Emre Enstitüsü ve Türkiye Maarif Vakfının faaliyetleri, kültürel alanda Türk dizilerinin dünya ölçeğinde milyonları bulan izleyici kitlesi, her yıl milyonlarca turistin Türkiye’ye gelişi, artan ekonomik ilişkiler gibi pek çok nedenle Türkçeye ilgi artmaktadır. Bu eğilimle birlikte TÖMER ve dil merkezlerinin sayısı son 10 yılda artış göstermiştir. Türkiye’de toplam 209 üniversitenin 120’sinde bu merkezler faaliyet yürütmektedir. (Altun, 2021). Binlerce öğrenci farklı nedenlerle Türkiye’de Türkçe öğrenmektedir. YÖK istatistiklerine göre 2019-2020 öğretim yılında üniversitelerde 185.047 uluslararası öğrenci öğrenim görmektedir (YÖK, 2021). Bunun yanı sıra Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Halk Eğitim Merkezleri, özel kurslar, vakıf ve dernekler farklı düzeylerde Türkçe öğretmektedir. İnternet ortamında da kendi kendine Türkçe öğrenmek isteyenlere yönelik platformlar yer almaktadır. Makalede bu eğitim sürecinin özellikle üniversitelerin TÖMER ve dil merkezle rinde aşama aşama nasıl gerçekleştiği üzerinde durulacaktır.

Kaynakça

  • Altun, M. (2021), Tömer ve Dil Merkezleri. (e.t. 02.05.2021) http://www. dilbilimi.net/tomer_ve_dil_ merkezleri.html
  • Altun, M. (2020). Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Facebook Grubu Anketi, (e.t.11.06.2021) https://www.facebook.com/ groups/136389419711390/ permalink / 3723294794354150
  • Bozkurt, A., ve Sharma, R. C. (2020). Emer - gency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-6. (e.t. 11.06.2021) https://zenodo. org/record/3778083
  • Bozkurt, A., ve Sharma, R. C. (2020). Emer - gency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-6. (e.t. 11.06.2021) https://zenodo. org/record/3778083
  • Sakarya Üniversitesi (2020). 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Uluslararası Öğrenci Kabulü Esas - ları. (e.t. 02.05.2021) https:// studyinsau.sakarya.edu.tr/ sites/studyinsau.sakarya. edu.tr/BasvuruEsaslar% C4%B12019/2020-2021%20 Ba % C5 % 9Fvuru % 20Esas - lar % C4 % B1/2020-2021Ka - bulKriterleri28082020pdf
  • Türkiye Bursları (2021). Nasıl Başvuru Yapılır?, (e.t. 02.05.2021) htt - ps://turkiyeburslari.gov.tr/tr/ sayfa/aday-ogrenciler/na - sil-basvuru-yapilir YÖK (2021). Uyruğa Göre Öğrenci Sayıları Raporu. (e.t. 01.05.2021) https://istatistik.yok.gov.tr
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Analiz / Değerlendirme
Yazarlar

Mustafa Altun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Ocak 2022
Gönderilme Tarihi 3 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Yunus Emre ve Türkçe

Kaynak Göster

APA Altun, M. (2022). Türkçe Yabancı Dil Olarak Nasıl Öğretilir?. TRT Akademi198-205.

                                                                      16115   16111        16112