Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2024, , 643 - 663, 10.12.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1439574

Öz

Kaynakça

  • Accenture (2023, December 15). Accenture technology vision 2018. https://www. accenture.com/t20180222T121502Z__w__/us-en/_acnmedia/Accenture/next-gen-7/tech-vision2018/pdf/Accenture-TechVision-2018-Exec-Summary.pdf.

TURİST REHBERLERİ PERSPEKTİFİNDEN EFES DENEYİM MÜZESİ

Yıl 2024, , 643 - 663, 10.12.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1439574

Öz

Turizm bağlamında, sektörde rekabetçi ve çekici kalabilmek için modern teknolojinin kullanılması adeta zorunluluk haline gelmiştir. Sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik, gelişmiş turist deneyimi sağlamasına ve destinasyonların hedeflerine ulaşmasına yardımcı olmaktır ve bu nedenle kamusal alanlarda giderek daha fazla kullanılan yeni bir teknoloji biçimidir. Efes Deneyim Müzesi bu teknolojilerin kullanıldığı ve ülkemizde yeni bir anlayış olan deneyim müzesi kapsamında öncülerden biridir. Müze memnuniyeti ve başarısı açısından ziyaretçilerin deneyimlerinin özenle incelenmesi önem arz etmektedir. Bu açıdan araştırmanın amacı, Efes Deneyim Müzesi’ni ziyaret eden turist rehberlerinin deneyimlerini ortaya koymaktır. Araştırma kapsamında çalışma grubu olarak mesleki bir grup olan turist rehberleri ele alınmıştır. Müze ve ziyaretçi ilişkisinde turist rehberi bilgilendirme ve yorumlama yaparak özellikle yeni ürün ve hizmetlerin ziyaretçilerle buluşmasında aracılık etmektedir. Nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle elde edilen veriler içerik analizi yapılarak incelenmiştir. Analiz sonucunda motivasyon, olumlu yönler, olumsuz yönler ve öneriler olmak üzere dört ana temaya ulaşılmıştır. Turist rehberleri genel olarak müzeden etkilenmiş ve deneyimleri hakkında olumlu görüşlerde bulunmuştur. Ayrıca mesleki anlamda değerlendirmeler yapılmış, müzenin geliştirilmesi ve başarısı için birtakım önerilerde bulunulmuştur. Araştırmanın gelecekte yapılacak araştırmalarda ele alınması gereken sınırlılıkları tartışılmış ve ileri araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Accenture (2023, December 15). Accenture technology vision 2018. https://www. accenture.com/t20180222T121502Z__w__/us-en/_acnmedia/Accenture/next-gen-7/tech-vision2018/pdf/Accenture-TechVision-2018-Exec-Summary.pdf.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Arslan 0000-0001-5459-0147

Yayımlanma Tarihi 10 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 19 Şubat 2024
Kabul Tarihi 27 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Arslan, A. (2024). TURİST REHBERLERİ PERSPEKTİFİNDEN EFES DENEYİM MÜZESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 28(3), 643-663. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1439574
AMA Arslan A. TURİST REHBERLERİ PERSPEKTİFİNDEN EFES DENEYİM MÜZESİ. TSA. Aralık 2024;28(3):643-663. doi:10.20296/tsadergisi.1439574
Chicago Arslan, Ayşe. “TURİST REHBERLERİ PERSPEKTİFİNDEN EFES DENEYİM MÜZESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28, sy. 3 (Aralık 2024): 643-63. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1439574.
EndNote Arslan A (01 Aralık 2024) TURİST REHBERLERİ PERSPEKTİFİNDEN EFES DENEYİM MÜZESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28 3 643–663.
IEEE A. Arslan, “TURİST REHBERLERİ PERSPEKTİFİNDEN EFES DENEYİM MÜZESİ”, TSA, c. 28, sy. 3, ss. 643–663, 2024, doi: 10.20296/tsadergisi.1439574.
ISNAD Arslan, Ayşe. “TURİST REHBERLERİ PERSPEKTİFİNDEN EFES DENEYİM MÜZESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28/3 (Aralık 2024), 643-663. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1439574.
JAMA Arslan A. TURİST REHBERLERİ PERSPEKTİFİNDEN EFES DENEYİM MÜZESİ. TSA. 2024;28:643–663.
MLA Arslan, Ayşe. “TURİST REHBERLERİ PERSPEKTİFİNDEN EFES DENEYİM MÜZESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 28, sy. 3, 2024, ss. 643-6, doi:10.20296/tsadergisi.1439574.
Vancouver Arslan A. TURİST REHBERLERİ PERSPEKTİFİNDEN EFES DENEYİM MÜZESİ. TSA. 2024;28(3):643-6.