BibTex RIS Kaynak Göster

Visual Perception Levels of Elementary School First Grade Students

Yıl 2012, Cilt: 161 Sayı: 161, 27 - , 01.09.2012

Öz

This research was aimed to examine visual perception levels of first year elementary school students. 185 first grade elementary school students in Didim, Aydın in 2009-2010 were the sample of this research at which survey method was used. Students' visual perception levels were determined by means of Turkish version which was named as Developmental Test of Visual Perception-2 made by by Duru (2008). The results showed that students' visual perception levels were moderate. There was no significant difference between gender and visual perception. However there were significant differences between visual perception levels and parental educational levels, background of story listening by parents during early childhood, early childhood education experience and having reading skill background respectively. There was also significant relationship between students' visual perception levels and academic achievement.

İlköğretim Okulu Birinci Sınıf Öğrencilerinin Görsel Algı Düzeyleri

Yıl 2012, Cilt: 161 Sayı: 161, 27 - , 01.09.2012

Öz

İlköğretim Okulu birinci sınıf öğrencilerinin görsel algı düzeylerinin incelenmesinin amaçlandığı, tarama modeline göre tasarlanan araştırmanın örneklemini, Aydın İli Didim ilçe merkezinde, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 185 birinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Öğrencilerin görsel algı düzeyleri Duru (2008) tarafından ülkemize uyarlanan "Gelişimsel Görsel Algı Testi-2" ile belirlenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin görsel algı düzeylerinin ortalama seviyede olduğu belirlenmiştir. Cinsiyet ile görsel algı arasında anlamlı farklılık bulunmazken, anne ve baba eğitim düzeyi, okul öncesi dönemde kitap okunma durumu, okul öncesi eğitim alma ve okuma deneyimi açısından anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Öğrencilerin görsel algıları ile akademik başarıları arasında anlamlı bir ilişki vardır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aysel Memiş Bu kişi benim

Tuğba Harmankaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2012
Gönderilme Tarihi 9 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 161 Sayı: 161

Kaynak Göster

APA Memiş, A., & Harmankaya, T. (2012). İlköğretim Okulu Birinci Sınıf Öğrencilerinin Görsel Algı Düzeyleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 161(161), 27. https://doi.org/10.20296/tsad.62309
AMA Memiş A, Harmankaya T. İlköğretim Okulu Birinci Sınıf Öğrencilerinin Görsel Algı Düzeyleri. TSA. Eylül 2012;161(161):27. doi:10.20296/tsad.62309
Chicago Memiş, Aysel, ve Tuğba Harmankaya. “İlköğretim Okulu Birinci Sınıf Öğrencilerinin Görsel Algı Düzeyleri”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 161, sy. 161 (Eylül 2012): 27. https://doi.org/10.20296/tsad.62309.
EndNote Memiş A, Harmankaya T (01 Eylül 2012) İlköğretim Okulu Birinci Sınıf Öğrencilerinin Görsel Algı Düzeyleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 161 161 27.
IEEE A. Memiş ve T. Harmankaya, “İlköğretim Okulu Birinci Sınıf Öğrencilerinin Görsel Algı Düzeyleri”, TSA, c. 161, sy. 161, s. 27, 2012, doi: 10.20296/tsad.62309.
ISNAD Memiş, Aysel - Harmankaya, Tuğba. “İlköğretim Okulu Birinci Sınıf Öğrencilerinin Görsel Algı Düzeyleri”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 161/161 (Eylül 2012), 27. https://doi.org/10.20296/tsad.62309.
JAMA Memiş A, Harmankaya T. İlköğretim Okulu Birinci Sınıf Öğrencilerinin Görsel Algı Düzeyleri. TSA. 2012;161:27.
MLA Memiş, Aysel ve Tuğba Harmankaya. “İlköğretim Okulu Birinci Sınıf Öğrencilerinin Görsel Algı Düzeyleri”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 161, sy. 161, 2012, s. 27, doi:10.20296/tsad.62309.
Vancouver Memiş A, Harmankaya T. İlköğretim Okulu Birinci Sınıf Öğrencilerinin Görsel Algı Düzeyleri. TSA. 2012;161(161):27.