BibTex RIS Kaynak Göster

AN EVALUATION ABOUT SECONDARY SCHOOL STUDENTS' WRITER'S BLOCK LEVELS

Yıl 2012, Cilt: 161 Sayı: 161, 47 - , 01.09.2012

Öz

This research tries to determine writer's block levels of middle schools students (6, 7, 8. grade) according to various variables. The research was conducted with 450 secondary school students in Ankara (Mamak, Yenimahalle, and Çankaya districts). Blocking items of Writer's Block Questionnaire developed by Rose (1981) were adapted to Turkish and they were used through adding another item to them. Principal component analysis rotated to varimax rotation was used for purpose of obtaining evidence for validity estimates. According to the results of factor analysis, it was found that blocking items comprises of one factor explaining 43 % of the total variance. The estimated reliability of the scale scores by using Cronbach alpha was, 84. Results of this study are as follows: 5 % of middle school students almost always or often experience writer's block while doing written expression practices. A significant part of the students (60 %) goes through writer's block, though from time to time. It was determined that writer's block decreases Turkish course success increase. Students having regular journals in their houses have less writer's block. Diary writing has less writer's block likewise.

İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA TUTUKLUĞU DÜZEYLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2012, Cilt: 161 Sayı: 161, 47 - , 01.09.2012

Öz

Bu araştırmada, ilköğretim okulları ikinci kademe (6,7, 8.sınıf) öğrencilerinin yazma tutukluğu düzeyleri çeşitli değişkenlere göre tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara ili Mamak, Yenimahalle ve Çankaya ilçelerindeki üç ilköğretim okulunun ikinci kademesinde öğrenim görmekte olan 450 öğrenci oluşturmuştur. Yazma tutukluğunu ölçmek amacıyla Rose (1981) tarafından geliştirilmiş olan Yazma Tutukluğu Ölçeği'nin tutukluğu ölçen maddeleri Türkçeye uyarlanmış ve bunlara bir madde daha eklenerek kullanılmıştır. Elde edilen veriler üzerinde ölçeğin geçerliğine ilişkin bilgi elde edebilmek için döndürülmüş temel bileşenler faktör analizi kullanılmıştır. Yapılan faktör analizi sonucunda bu maddelerin, toplam varyansın yaklaşık % 43'ünü açıklayan tek bir faktörden oluştuğu tespit edilmiştir. Ölçeğin güvenirliğini belirlemek için hesaplanan Cronbach alfa güvenirlik katsayısı ,84 olarak bulunmuştur. Araştırma sonuçları şunlardır: İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin % 5'inde yazılı anlatım çalışmaları esnasında hemen her zaman ya da sıklıkla yazma tutukluğu olmaktadır. Öğrencilerin önemli bir kısmında (% 60) bazen ya da ara sıra da olsa yazma tutukluğu görülmektedir. Türkçe dersi başarısı yükseldikçe yazma tutukluğunun azaldığı tespit edilmiştir. Evine düzenli dergi giren öğrencilerin daha az yazma tutukluğu yaşadıkları belirlenmiştir. Ayrıca günlük tutmanın da yazma tutukluğunu azalttığı tespit edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Özbay Bu kişi benim

Kemal Zeki Zorbaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2012
Gönderilme Tarihi 9 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 161 Sayı: 161

Kaynak Göster

APA Özbay, M., & Zorbaz, K. Z. (2012). İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA TUTUKLUĞU DÜZEYLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 161(161), 47. https://doi.org/10.20296/tsad.68728
AMA Özbay M, Zorbaz KZ. İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA TUTUKLUĞU DÜZEYLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. Eylül 2012;161(161):47. doi:10.20296/tsad.68728
Chicago Özbay, Murat, ve Kemal Zeki Zorbaz. “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA TUTUKLUĞU DÜZEYLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 161, sy. 161 (Eylül 2012): 47. https://doi.org/10.20296/tsad.68728.
EndNote Özbay M, Zorbaz KZ (01 Eylül 2012) İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA TUTUKLUĞU DÜZEYLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 161 161 47.
IEEE M. Özbay ve K. Z. Zorbaz, “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA TUTUKLUĞU DÜZEYLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 161, sy. 161, s. 47, 2012, doi: 10.20296/tsad.68728.
ISNAD Özbay, Murat - Zorbaz, Kemal Zeki. “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA TUTUKLUĞU DÜZEYLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 161/161 (Eylül 2012), 47. https://doi.org/10.20296/tsad.68728.
JAMA Özbay M, Zorbaz KZ. İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA TUTUKLUĞU DÜZEYLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2012;161:47.
MLA Özbay, Murat ve Kemal Zeki Zorbaz. “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA TUTUKLUĞU DÜZEYLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 161, sy. 161, 2012, s. 47, doi:10.20296/tsad.68728.
Vancouver Özbay M, Zorbaz KZ. İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA TUTUKLUĞU DÜZEYLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2012;161(161):47.