In this study, it is aimed to examine the candidate teachers’ opinions regarding the process of scientific research. 50 students enrolled in 2010-2011 academic year at Atatürk University Kazım Karabekir Faculty of Education, Department of Psychological Counseling and Guidance in the fourth grade constituted the study group of the research. Research data were collected through semi-structured and non-leading interview technique. As a result of research, it is determined that the candidate teachers think that the concepts related to the process of scientific research could not be perceived completely and correctly by them, the teachers don’t value the necessity of conducting research, but they believe that the scientific research methodology will be useful in their professional lives.
Scientific Research Candidate Teachers Psychological Counseling and Guidance
Bu araştırmada öğretmen adaylarının bilimsel araştırma sürecine ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2010- 2011 öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı’nda öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencileri –öğretmen adayları- (50) oluşturmaktadır. Nitel bir araştırma ürünü olan bu çalışmanın verileri yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda bilimsel araştırma sürecine ilişkin kavramların öğretmen adayları tarafından tam ve doğru olarak algılanamadığı, öğretmen adaylarının öğretmenlerin araştırma yapmalarının gerekli olduğunu düşünmedikleri, buna karşın bilimsel araştırmaların meslek hayatlarında işlerine yarayacağını düşündükleri belirlenmiştir.
Bilimsel Araştırma Öğretmen Adayları Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2014 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 173 Sayı: 173 |