The period of elderliness comes out as a period when people experience illness so often and benefit from health services frequently. It highlights the importance of health service sector, thus hospital services. No doubt, elderly people are in need of sectors giving more health services compared to other consumer groups. Therefore, the current study aimed at determining the consumer views of the elderly inpatients concerning hospital services. The study was carried out over 292 elderly inpatients having a service at state hospitals in the city of Ankara. The views of the elderly over hospital services were measured through the answers given to 3-item likert type expressions. In the investigation of the views of the elderly inpatients over hospital services, monthly income, education and the effects of age groups were investigated through variance analysis. At the end of the investigation, it was found that education had an effect in the expression of “having no trouble with registration and information services” concerning physical surrounding of the elderly and over units (p
Yaşlılık dönemi hastalıkların yoğun yaşandığı ve yatarak tedavi hizmetinden sıklıkla yararlanılan bir dönemdir. Bu durum bu dönemde sağlık hizmetleri sektörünün dolayısıyla hastane hizmetlerinin önemini arttırmaktadır. Yaşlı tüketici nüfusun, diğer tüketici gruplarına oranla sağlık hizmeti veren sektörlere daha fazla ihtiyaç duyacağı açıktır. Bu nedenle bu araştırma, hastanelerde yatarak hizmet alan yaşlıların hastane hizmetlerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla planlanmıştır. Çalışma, Ankara ilinde bulunan devlet hastanelerinde yatarak tedavi hizmeti alan 292 yaşlı üzerinde yürütülmüştür. Yaşlıların hastane hizmetlerine ilişkin görüşleri 3’lü likert tipi ifadelere verilen cevaplar ile ölçülmüştür. Hastanede yatan yaşlıların hastane hizmetlerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesinde; aylık gelir miktarı, eğitim durumu ve yaş gruplarının etkisi varyans analizi ile araştırılmıştır. Değerlendirme sonucunda, yaşlıların fiziki ortam ve birimlere ilişkin olarak “hastanedeki kabul, danışma ve bilgilendirme hizmetlerinde sorun yaşamama” ifadesinde eğitim durumunun etkili olduğu görülmüş (p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2014 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 173 Sayı: 173 |