The aim of this study is to evaluate teachers’ views about the place based education approach. The research population of descriptive inquiry model, the sampling group is the 258 geography teachers working in central provinces of Ankara in 2010-2011 schooling year. The collected data are evaluated through “The Scale for Teachers’ Opinions on Place Based Education Approach in the Teaching of Geography,” developed by the researcher. As a result of the research, it was found out that teachers have indicated that place based education approach is a highly effective method in teaching students about the importance of local resources, both natural and cultural, the problems taking place in their environment, and the relationship between man and nature.
Araştırma, coğrafya öğretmenlerinin yer temelli öğretim yaklaşımına ilişkin görüşlerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Betimsel tarama modelindeki araştırmanın örneklemini 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Ankara ili merkez ilçelerinde görev yapan 258 coğrafya öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen “Coğrafya Eğitiminde Yer Temelli Öğretim Yaklaşımına İlişkin Öğretmen Görüşleri Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenler yer temelli öğretimin, öğrencilerin yaşadıkları yerdeki doğal ve kültürel kaynakların önemini öğrenmelerinde, yakın çevrelerindeki sorunların farkına varmalarında ve yer ile insan arasında ilişkiyi kavranmalarında yüksek düzeyde etkili bir yaklaşım olduğunu belirtmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2012 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 163 Sayı: 163 |