In this paper, it is aimed to identify the opinions of the prospective teachers regarding the values in the Social Studies Curriculum. In order to identify the opinions of the prospective teachers as regards the values for the curriculum, “Value Scale” and “Personal Information Form” are used that are developed by the researchers. The study group is composed of 100 prospective teachers who study at the Department of Social Sciences Teaching, Faculty of Education, Uşak University and Kastamonu University. The findings acquired are evaluated in the SPSS statistical packaged software. At the end of the survey, most of the prospective teachers stated that the satisfying values exist in the Social Studies Curriculum.
Bu araştırmada, Sosyal Bilgiler Öğretmen adaylarının Sosyal Bilgiler Öğretim Programında yer alan değerlere ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Öğretmen adaylarının programdaki değerlere ilişkin görüşlerini belirleyebilmek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen "Değer Ölçeği" ve "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Uşak Üniversitesi ile Kastamonu Üniversitelerinin Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 100 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Elde edilen veriler SPSS paket programında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının çoğunluğu, Sosyal Bilgiler Öğretim Programında değerlerin yeterli biçimde var olduğunu düşündüklerini belirtmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2012 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 162 Sayı: 162 |