BibTex RIS Kaynak Göster

Correlation between Global Localisation Skills, Use of Media and Social Studies Lessons Achievement of Primary School Students'

Yıl 2012, Cilt: 162 Sayı: 162, - , 01.01.2012

Öz

Developed countries improve their educational goals to overcome national boundaries in parallel with globalization. As in the case of Japan, the basic criteria required to identify a country are taught in Social Studies and Geography lessons. Localisation takes place at the beginning of these criteria. It is claimed that determinability of media on global localisation increased in addition to education. It is aimed at determining correlation between global localisation skills, use of media and academic achievement of primary school students'. Survey model has been adopted and mixed method research design was used in this study. Correlation between global localisation skills, use of media and academic achievement of primary school students' was determined by using the correlation test in SPSS anal-ysis program. It was determined that students use media in high ratio. There was no positive correlation found between global localisation skills and media usage and duration out of Google Map, Earth, and Panoramio.

İlköğretim Öğrencilerinin Küresel Konumlandırma Becerileriyle Medyadan Yararlanma Durumları ve Sosyal Bilgiler Dersindeki Başarıları Arasındaki İlişki

Yıl 2012, Cilt: 162 Sayı: 162, - , 01.01.2012

Öz

Gelişmiş ülkeler küreselleşmeye paralel olarak eğitim amaçlarını ulusal sınırları aşacak biçimde geliştirmektedir. Japonya örneğinde olduğu gibi Sosyal Bilgiler ve Coğrafya derslerinde öğrencilere bir ülkeyi tanıya-bilmek için gerekli olan temel kriterler öğretilmektedir. Bu kriterlerin başında, konumlandırma gelmektedir. Eğitime ek ola-rak medyanın küresel konumlandırma becerisi üzerinde belirleyiciliğinin arttığı ileri sürülmektedir. Araştırmada öğrencilerin küresel konumlandırma becerileriyle med-yadan yararlanma durumları ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modeli benimsenmiş, karma araştırma deseninden yararlanılmıştır. Medya kullanım ve süresiyle ilişki, SPSS analiz programındaki korelasyon testiyle hesaplanarak belirlenmiştir. Öğrencilerin medyayı yüksek oranlarda kullandıkları belirlenmiştir. Google Map, Earth ve Panoramio dışında küresel konumlandırma becerisiyle medya kullanım ve süreleri arasında bir ilişki bulunamamıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erdoğan Kaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2012
Gönderilme Tarihi 9 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 162 Sayı: 162

Kaynak Göster

APA Kaya, E. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Küresel Konumlandırma Becerileriyle Medyadan Yararlanma Durumları ve Sosyal Bilgiler Dersindeki Başarıları Arasındaki İlişki. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 162(162). https://doi.org/10.20296/tsad.34047
AMA Kaya E. İlköğretim Öğrencilerinin Küresel Konumlandırma Becerileriyle Medyadan Yararlanma Durumları ve Sosyal Bilgiler Dersindeki Başarıları Arasındaki İlişki. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. Ocak 2012;162(162). doi:10.20296/tsad.34047
Chicago Kaya, Erdoğan. “İlköğretim Öğrencilerinin Küresel Konumlandırma Becerileriyle Medyadan Yararlanma Durumları Ve Sosyal Bilgiler Dersindeki Başarıları Arasındaki İlişki”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 162, sy. 162 (Ocak 2012). https://doi.org/10.20296/tsad.34047.
EndNote Kaya E (01 Ocak 2012) İlköğretim Öğrencilerinin Küresel Konumlandırma Becerileriyle Medyadan Yararlanma Durumları ve Sosyal Bilgiler Dersindeki Başarıları Arasındaki İlişki. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 162 162
IEEE E. Kaya, “İlköğretim Öğrencilerinin Küresel Konumlandırma Becerileriyle Medyadan Yararlanma Durumları ve Sosyal Bilgiler Dersindeki Başarıları Arasındaki İlişki”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 162, sy. 162, 2012, doi: 10.20296/tsad.34047.
ISNAD Kaya, Erdoğan. “İlköğretim Öğrencilerinin Küresel Konumlandırma Becerileriyle Medyadan Yararlanma Durumları Ve Sosyal Bilgiler Dersindeki Başarıları Arasındaki İlişki”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 162/162 (Ocak 2012). https://doi.org/10.20296/tsad.34047.
JAMA Kaya E. İlköğretim Öğrencilerinin Küresel Konumlandırma Becerileriyle Medyadan Yararlanma Durumları ve Sosyal Bilgiler Dersindeki Başarıları Arasındaki İlişki. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2012;162. doi:10.20296/tsad.34047.
MLA Kaya, Erdoğan. “İlköğretim Öğrencilerinin Küresel Konumlandırma Becerileriyle Medyadan Yararlanma Durumları Ve Sosyal Bilgiler Dersindeki Başarıları Arasındaki İlişki”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 162, sy. 162, 2012, doi:10.20296/tsad.34047.
Vancouver Kaya E. İlköğretim Öğrencilerinin Küresel Konumlandırma Becerileriyle Medyadan Yararlanma Durumları ve Sosyal Bilgiler Dersindeki Başarıları Arasındaki İlişki. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2012;162(162).