BibTex RIS Kaynak Göster

DEVELOPMENT OF ORAL COMPREHENSİON SKİLLSOF STUDENTS

Yıl 2012, Cilt: 162 Sayı: 162, - , 01.01.2012

Öz

In the recent years, developments ın the field of education has led to significant changes in understanding. In the research to improve students' comprehension skills, comprehension processes, stages, meaning configuration, understanding concepts such as models came to the fore. Different methods and techniques have been developedto improve the understanding and comprehension of students in various models. Thus, indirect teaching approach, commonly used in teaching ever sin-ce, abandoned and direct teaching approach has been used. In this process, to improve students' oral comprehension skills applied to two types of model understanding. These are meanprocedural and interactional models. Mental processes and stages of processive movement models were developed by an oral understanding. The first model of the structures of reaching understanding, the second model to predict the structures of meaning. In the interactional model, the listener, verbal interaction of three components, including text and media are discussed. Today, these models are made based on the teaching of oral comprehension. Developing students' oral reading and comprehension skills, reading comprehension, language skills such as writing, makes a contribution to the development of cognitive and social skills.

ÖĞRENCİLERİN SÖZLÜ ANLAMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRME

Yıl 2012, Cilt: 162 Sayı: 162, - , 01.01.2012

Öz

Son yıllarda eğitim alanındaki gelişmeler, anlama konusunda önemli değişikliklere neden olmuştur. Öğrencilerin anlama becerilerini geliştirmeye yönelik araştırmalarda, anlama süreçleri, aşamaları, anlamı yapılandırma, anlama modelleri gibi kavramlar ön plana çıkmıştır. Öğrencilerin anlama becerilerini geliştirmek için uygulanacak çeşitli anlama modelleri, yöntem ve teknikleri geliştirilmiştir. Böylece anlama öğretiminde eskiden bu yana yaygın olarak kullanılan dolaylı öğretim yaklaşımı terk edilerek doğrudan öğretime başlanmıştır. Bu süreçte öğrencilerin sözlü anlama becerilerini geliştirmek için iki tür anlama modeli uygulanmaktadır. Bunlar süreçsel ve etkileşimsel anlama modelleridir. Süreçsel modeller sözlü anlamanın zihinsel süreç ve aşamalarından hareket edilerek geliştirilmiştir. Birincisi yapılardan anlama ulaşma modeli, ikincisi ise anlamdan yapıları tahmin etme modelidir...

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Firdevs Güneş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2012
Gönderilme Tarihi 9 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 162 Sayı: 162

Kaynak Göster

APA Güneş, F. (2012). ÖĞRENCİLERİN SÖZLÜ ANLAMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRME. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 162(162). https://doi.org/10.20296/tsad.28483
AMA Güneş F. ÖĞRENCİLERİN SÖZLÜ ANLAMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRME. TSA. Ocak 2012;162(162). doi:10.20296/tsad.28483
Chicago Güneş, Firdevs. “ÖĞRENCİLERİN SÖZLÜ ANLAMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRME”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 162, sy. 162 (Ocak 2012). https://doi.org/10.20296/tsad.28483.
EndNote Güneş F (01 Ocak 2012) ÖĞRENCİLERİN SÖZLÜ ANLAMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRME. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 162 162
IEEE F. Güneş, “ÖĞRENCİLERİN SÖZLÜ ANLAMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRME”, TSA, c. 162, sy. 162, 2012, doi: 10.20296/tsad.28483.
ISNAD Güneş, Firdevs. “ÖĞRENCİLERİN SÖZLÜ ANLAMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRME”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 162/162 (Ocak 2012). https://doi.org/10.20296/tsad.28483.
JAMA Güneş F. ÖĞRENCİLERİN SÖZLÜ ANLAMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRME. TSA. 2012;162. doi:10.20296/tsad.28483.
MLA Güneş, Firdevs. “ÖĞRENCİLERİN SÖZLÜ ANLAMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRME”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 162, sy. 162, 2012, doi:10.20296/tsad.28483.
Vancouver Güneş F. ÖĞRENCİLERİN SÖZLÜ ANLAMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRME. TSA. 2012;162(162).