Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

CURRENT PROBLEMS IN EDUCATION THAT NEED TO BE DISCUSSED and SOLVED: MATCH-FIXING, CHEATING, INFLUENTIAL CONTACT and DOPING

Yıl 2015, Cilt: 19 Sayı: 1, 313 - 328, 01.02.2015

Öz

The purpose of this research is to carry out examination and do an evaluation on the matters of match-fixing, cheating, influential contact and doping which are frequently brought to the agenda of our country nowadays. “Public Personnel Selection Examination, Judicial Judge and Prosecutor Nomination Competitive Exam for Lawyers, Police Vocational College Examination” are among the examinations canceled upon the claims of cheating. Our two football teams are punished by EUFA upon the match-fixing claims at the international arena. Again our national sportsmen are punished in the international competition due to the doping. Besides, it is determined that wrestling champion doped in the historical Kırkpınar wrestling competitions. In addition to them, the claims about the influential contact are social events mentioned frequently especially for the examinations which are carried out with an oral interview. At first, literature review was made within the scope of the Research and it was attempted to put forth the reasons related to the occurrence of these four important problems. Then, academic studies carried out on these problems were examined. According to the findings obtained, it is concluded that sufficient steps are not taken on the matter of settlement of match- fixing, cheating, doping and influential contact issues and that sufficient number of research study relating to the occurrence of these problems is not carried out. According to the results of the research, it is envisaged that these current problems concerning our educators, politicians, schools, families and many common ground throughout the country will repeat in the years ahead.

Kaynakça

  • ALBAY, F. (2004). Türkiye Futbol Liglerindeki Şike İddialarının İncelenmesi ve Türk Futboluna Yansımalarının Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • AYDIN, S. ARIKAN, Y. (2012). “Spor Kulüplerinde Yolsuzluklar ve Karapara Aklama”. Akademik Araştırmalar Dergisi. Sayı 55, s.51‐82.
  • BAŞARAN, İ. E. (1992). Eğitime Giriş. Gül Yayınevi, Ankara.
  • BERGER, P. L. & BERGER, B. (1979). Becoming a Member of Society. P. I. Rose, (Ed.). Socialization and the Life Cycle. St. Martin’s Press, New York.
  • ÇANKAYA, İ. ve ÇANAKÇI, H. (2011). “Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları İstenmeyen Öğrenci Davranışları ve Bu Davranışlarla Başa Çıkma Yolları”. Turkish Studies. Sayı 6/2, s. 307‐316.
  • ÇİFTÇİ, A. (2008). Vatandaşlık Bilgisi Demokrasi ve İnsan Hakları. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. DAM, H. (2013).
  • “Örgün Din Eğitiminde Kopya Sorunu”.
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sayı: 34, s. 71‐108.
  • DEMİRKAYA GEDİK, H. (2008). “Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Güncel Konular”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 12, S: 1. s.117‐ 134.
  • DOĞAN, İ. (1995). Sosyoloji Kavram ve Sorunlar. Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • DURMUŞÇELEBİ, M. (2011). “Lise Öğrencilerinin ve Öğretmen Adaylarının Kopya Çekme Davranışlarına İlişkin Görüşleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. Cilt 17, Sayı 1, s. 77‐97.
  • ERASLAN, A. (2011). “Matematik Öğretmeni Adayları ve Kopya: Hiç Çekmedim Desem Yalan Olur”. Eğitim ve Bilim Dergisi, Cilt 36, Sayı 160. s. 52‐64.
  • ERGİL, D. (1984). Toplum ve İnsan. Turhan Kitabevi, Ankara. GAZETEVATAN. (2013). Durmak Yok, Kopyaya Devam. http://haber.gazetevatan.com/durmak‐yok‐kopyaya‐ devam/478920/1/gundem 25.10.2013.
  • KARASAR, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Yayınları, Ankara.
  • LÜLE MERT, E. (2012). “Temel İşlevi Bilim İnsanı Yetiştirmek Olan Bazı Bölümlerde Kopya”. Turkish Studies. Sayı 7/3, s. 1813‐1829.
  • Öğrenci Seçme Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) (2009). 2009‐PMYO: Sınav İptali. 21.10.2013 http://www.osym.gov.tr/belge/1‐11560/2009‐ pmyo‐sinav‐iptali‐01102009.html
  • Öğrenci Seçme Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) (2010). 2010‐KPSS Lisans: Eğitim Bilimleri Testinin İptali. 22.10.2013. http://www.osym. gov.tr/belge/1‐12135/2010‐kpss‐lisans‐egitim‐bilimleri‐testinin‐iptali‐ 17092‐.html
  • ÖZTÜRK, E. G. (2009). Türkiye'de Doping, Sporcuların Doping Bilgi Düzeylerinin Ölçülmesi (Hentbol Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • SAĞIR, A. (2012). “222 Sayılı Yasa Bağlamında Türkiye’de Futbol Örneğinde Sosyolojik Bir Çözümleme”. Amme İdaresi Dergisi, Cilt 45, Sayı 3, Eylül 2012, s. 155‐181.
  • SENEMOĞLU, N. (2013). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Yargı Yayınevi, Ankara.
  • SUNAY, H. SARACALOĞLU, A. S. (2003). “Türk sporcusunun spordan beklentileri ile spora yönelten unsurlar”. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi,1(1), 46. s. 43‐48.
  • ŞİŞMAN, M. TAŞDEMİR, İ. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Pegem Akademi, Ankara.
  • ŞİŞMAN, M. (2000). Öğretmenliğe Giriş. PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • TOLAN, B. (1983). Toplum Bilimlerine Giriş. Savaş Yayınları, Ankara.
  • TONGA, D. (2013). 8. Sınıf Öğrencilerinin Vatandaşlık Bilinci Düzeylerinin Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2013a). 18.10.2013 http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.G TS.52fa31c2f0fc41.90177335
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2013b). 19.10.2013 http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.G TS.52fa31c2f0fc41.90177335
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2013c). 19.10.2013 http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.G TS.52fa31c2f0fc41.90177335
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2013d). 19.10.2013 http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.G TS.52fa31c2f0fc41.90177335
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2013e). 19.10.2013 http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.G TS.52fa31c2f0fc41.90177335
  • Wikipedia. ( 2013). 2011 Türk Futbolu Şike Davası. 21.10.2013 http://tr.wikipedia.org/wiki/2011_T%C3%BCrk_futbolu_%C5%9Fike_dav as%C4%B1

EĞİTİMDE TARTIŞILMASI ve ÇÖZÜLMESİ GEREKEN GÜNCEL SORUNLAR: ŞİKE, KOPYA, TORPİL ve DOPİNG

Yıl 2015, Cilt: 19 Sayı: 1, 313 - 328, 01.02.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı, günümüzde ülkemiz gündemine sıklıkla gelen şike, kopya, torpil ve doping konuları üzerine bir inceleme ve değerlendirme yapmaktır. “Kamu Personeli, Seçme Sınavı, Avukatlar İçin Adli Yargı Hâkim ve Savcı Adaylığı Yarışma Sınavı, Polis Meslek Yüksek Okulu Sınavı” kopya iddiaları üzerine iptal edilen sınavlar arasındadır. İki futbol takımımız uluslararası arenada şike iddiaları üzerine UEFA tarafından cezalandırılmıştır. Ayrıca tarihi Kırkpınar Güreşleri’nde başpehlivanda doping olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre şike, kopya, doping ve torpil konularının çözümü konusunda yeterli adımların atılmadığı ve bu sorunların ortaya çıkışı ile ilgili yeterince araştırmanın yapılmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, eğitimcilerimizi, siyasetçilerimizi, okullarımızı, aileleri ve ülke genelinde pek çok ortak paydaşı ilgilendiren bu güncel sorunların önümüzdeki yıllarda yeniden karşımıza çıkacağı öngörülmektedir.

Kaynakça

  • ALBAY, F. (2004). Türkiye Futbol Liglerindeki Şike İddialarının İncelenmesi ve Türk Futboluna Yansımalarının Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • AYDIN, S. ARIKAN, Y. (2012). “Spor Kulüplerinde Yolsuzluklar ve Karapara Aklama”. Akademik Araştırmalar Dergisi. Sayı 55, s.51‐82.
  • BAŞARAN, İ. E. (1992). Eğitime Giriş. Gül Yayınevi, Ankara.
  • BERGER, P. L. & BERGER, B. (1979). Becoming a Member of Society. P. I. Rose, (Ed.). Socialization and the Life Cycle. St. Martin’s Press, New York.
  • ÇANKAYA, İ. ve ÇANAKÇI, H. (2011). “Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları İstenmeyen Öğrenci Davranışları ve Bu Davranışlarla Başa Çıkma Yolları”. Turkish Studies. Sayı 6/2, s. 307‐316.
  • ÇİFTÇİ, A. (2008). Vatandaşlık Bilgisi Demokrasi ve İnsan Hakları. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. DAM, H. (2013).
  • “Örgün Din Eğitiminde Kopya Sorunu”.
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sayı: 34, s. 71‐108.
  • DEMİRKAYA GEDİK, H. (2008). “Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Güncel Konular”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 12, S: 1. s.117‐ 134.
  • DOĞAN, İ. (1995). Sosyoloji Kavram ve Sorunlar. Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • DURMUŞÇELEBİ, M. (2011). “Lise Öğrencilerinin ve Öğretmen Adaylarının Kopya Çekme Davranışlarına İlişkin Görüşleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. Cilt 17, Sayı 1, s. 77‐97.
  • ERASLAN, A. (2011). “Matematik Öğretmeni Adayları ve Kopya: Hiç Çekmedim Desem Yalan Olur”. Eğitim ve Bilim Dergisi, Cilt 36, Sayı 160. s. 52‐64.
  • ERGİL, D. (1984). Toplum ve İnsan. Turhan Kitabevi, Ankara. GAZETEVATAN. (2013). Durmak Yok, Kopyaya Devam. http://haber.gazetevatan.com/durmak‐yok‐kopyaya‐ devam/478920/1/gundem 25.10.2013.
  • KARASAR, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Yayınları, Ankara.
  • LÜLE MERT, E. (2012). “Temel İşlevi Bilim İnsanı Yetiştirmek Olan Bazı Bölümlerde Kopya”. Turkish Studies. Sayı 7/3, s. 1813‐1829.
  • Öğrenci Seçme Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) (2009). 2009‐PMYO: Sınav İptali. 21.10.2013 http://www.osym.gov.tr/belge/1‐11560/2009‐ pmyo‐sinav‐iptali‐01102009.html
  • Öğrenci Seçme Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) (2010). 2010‐KPSS Lisans: Eğitim Bilimleri Testinin İptali. 22.10.2013. http://www.osym. gov.tr/belge/1‐12135/2010‐kpss‐lisans‐egitim‐bilimleri‐testinin‐iptali‐ 17092‐.html
  • ÖZTÜRK, E. G. (2009). Türkiye'de Doping, Sporcuların Doping Bilgi Düzeylerinin Ölçülmesi (Hentbol Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • SAĞIR, A. (2012). “222 Sayılı Yasa Bağlamında Türkiye’de Futbol Örneğinde Sosyolojik Bir Çözümleme”. Amme İdaresi Dergisi, Cilt 45, Sayı 3, Eylül 2012, s. 155‐181.
  • SENEMOĞLU, N. (2013). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Yargı Yayınevi, Ankara.
  • SUNAY, H. SARACALOĞLU, A. S. (2003). “Türk sporcusunun spordan beklentileri ile spora yönelten unsurlar”. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi,1(1), 46. s. 43‐48.
  • ŞİŞMAN, M. TAŞDEMİR, İ. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Pegem Akademi, Ankara.
  • ŞİŞMAN, M. (2000). Öğretmenliğe Giriş. PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • TOLAN, B. (1983). Toplum Bilimlerine Giriş. Savaş Yayınları, Ankara.
  • TONGA, D. (2013). 8. Sınıf Öğrencilerinin Vatandaşlık Bilinci Düzeylerinin Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2013a). 18.10.2013 http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.G TS.52fa31c2f0fc41.90177335
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2013b). 19.10.2013 http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.G TS.52fa31c2f0fc41.90177335
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2013c). 19.10.2013 http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.G TS.52fa31c2f0fc41.90177335
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2013d). 19.10.2013 http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.G TS.52fa31c2f0fc41.90177335
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2013e). 19.10.2013 http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.G TS.52fa31c2f0fc41.90177335
  • Wikipedia. ( 2013). 2011 Türk Futbolu Şike Davası. 21.10.2013 http://tr.wikipedia.org/wiki/2011_T%C3%BCrk_futbolu_%C5%9Fike_dav as%C4%B1
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Deniz Tonga Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2015
Gönderilme Tarihi 9 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 19 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tonga, D. (2015). EĞİTİMDE TARTIŞILMASI ve ÇÖZÜLMESİ GEREKEN GÜNCEL SORUNLAR: ŞİKE, KOPYA, TORPİL ve DOPİNG. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 19(1), 313-328.
AMA Tonga D. EĞİTİMDE TARTIŞILMASI ve ÇÖZÜLMESİ GEREKEN GÜNCEL SORUNLAR: ŞİKE, KOPYA, TORPİL ve DOPİNG. TSA. Şubat 2015;19(1):313-328.
Chicago Tonga, Deniz. “EĞİTİMDE TARTIŞILMASI Ve ÇÖZÜLMESİ GEREKEN GÜNCEL SORUNLAR: ŞİKE, KOPYA, TORPİL Ve DOPİNG”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 19, sy. 1 (Şubat 2015): 313-28.
EndNote Tonga D (01 Şubat 2015) EĞİTİMDE TARTIŞILMASI ve ÇÖZÜLMESİ GEREKEN GÜNCEL SORUNLAR: ŞİKE, KOPYA, TORPİL ve DOPİNG. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 19 1 313–328.
IEEE D. Tonga, “EĞİTİMDE TARTIŞILMASI ve ÇÖZÜLMESİ GEREKEN GÜNCEL SORUNLAR: ŞİKE, KOPYA, TORPİL ve DOPİNG”, TSA, c. 19, sy. 1, ss. 313–328, 2015.
ISNAD Tonga, Deniz. “EĞİTİMDE TARTIŞILMASI Ve ÇÖZÜLMESİ GEREKEN GÜNCEL SORUNLAR: ŞİKE, KOPYA, TORPİL Ve DOPİNG”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 19/1 (Şubat 2015), 313-328.
JAMA Tonga D. EĞİTİMDE TARTIŞILMASI ve ÇÖZÜLMESİ GEREKEN GÜNCEL SORUNLAR: ŞİKE, KOPYA, TORPİL ve DOPİNG. TSA. 2015;19:313–328.
MLA Tonga, Deniz. “EĞİTİMDE TARTIŞILMASI Ve ÇÖZÜLMESİ GEREKEN GÜNCEL SORUNLAR: ŞİKE, KOPYA, TORPİL Ve DOPİNG”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 19, sy. 1, 2015, ss. 313-28.
Vancouver Tonga D. EĞİTİMDE TARTIŞILMASI ve ÇÖZÜLMESİ GEREKEN GÜNCEL SORUNLAR: ŞİKE, KOPYA, TORPİL ve DOPİNG. TSA. 2015;19(1):313-28.