This study aimed at determining the attitudes of primary school students regarding internet use (digital citizenship). The Digital Citizenship Attitude Scale developed by Karaduman (2011) was administered by the researchers to 557 8th grade students of 6 primary schools affiliated to the Ministry of National Education and located in the central districts of Ankara province in the spring semester of the 2011–2012 academic year. Random sampling method was employed for choosing the research sample. T-test and one-way analysis of variance (ANOVA) techniques were used via SPSS 17 package for data analysis. While the views of the primary school students concerning digital citizenship varied significantly by gender, mother’s educational background, monthly income, availability of internet connection at home, internet connection frequency, internet use history, and status of having an e-mail address, they did not vary by father’s educational background.
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin internet kullanımına (dijital vatandaşlığa) yönelik tutumlarının belirlenmesidir. Karaduman (2011) tarafından geliştirilen Dijital Vatandaşlık Tutum Ölçeği, araştırmacılar tarafından 2011–2012 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Ankara ili Merkez ilçelerinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı toplam 6 ilköğretim Okulu’nun 8. sınıflarında bulunan 557 öğrenciye uygulanmıştır. Örneklem seçiminde tesadüfî örneklem yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 17 paket programının yardımıyla t testi ve tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) teknikleri kullanılmıştır. İlköğretim okulu öğrencilerinin dijital vatandaşlık tutumlarına ilişkin görüşleri cinsiyet, anne eğitim durumu, aylık gelir, evde internet bağlantısının bulunma, internete bağlanma sıklığı, internet kullanma geçmişi, e-posta adresine sahip olma durumlarına göre anlamlı farklılık gösterirken, baba eğitim durumunda bir farklılığa rastlanılmamıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 183 Sayı: 183 |