Various tools and materials are required to conduct the education properly. Among these which could differ according to circumstances of the period, the most common is lesson-books. Books are the oldest and widespread educational resources. Apparently, the departments of Turkish education have been on increase for the last 10 years. In this respect, experienced instructors and field books for the departments are required. In Turkish education, many books were published with different titles and by different publishers. The aim of this study is to determine the candidates’ opinions as regards books of Turkish field education. Determining their opinions as regards selecting books in Turkish field and their position to benefit the books are the sub-goals of the study. In the study, interviewing is used as a method to collect qualitative data. The data was collected through a half-structured interview form. The participants are those who were chosen by scale modelling from purposeful sampling methods among the candidates studying in Turkish education departments in Çukurova University. From the interviews, the data obtained were analyzed through content analysis. Questions were asked about how the candidates follow a way, what they consider, whether the writer, the publishing company and the contents of the book are effective while choosing books about field education. Questions were prepared about the candidates’ position and frequency to benefit the book and the appropriateness of the books with the contents and programs of the field lessons.
Candidates of teacher Turkish education Turkish field education books
Eğitimin sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için birtakım araç ve gereçlere ihtiyaç duyulmaktadır. Çağın koşullarına ve eğitim ortamına göre farklılık gösterebilen bu araç-gereçlerden en yaygın olanı ders kitaplardır. Kitaplar en eski ve en yaygın eğitim kaynaklarıdır. Türkçe öğretmenliği bölümlerinde son on yıldır gözle görülür bir şekilde artış olmuştur. Bu çerçevede bu bölümlerde yetişmiş öğretim elemanı ve bölümün ihtiyaçlarını karşılayacak alan kitaplarına ihtiyaç duyulmuştur. Türkçe eğitimi alanında farklı adlarla, farklı yayınevlerince pek çok kitap yayımlanmıştır. Bu araştırmanın genel amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçe alan eğitimi kitaplarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçe alan eğitimindeki kitapların seçimine ve kitaplardan yararlanma durumlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi de araştırmanın alt amaçlarıdır. Çalışmada nitel veri toplama yöntemi olarak görüşmeden yararlanılmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Katılımcılar, Çukurova Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü 4. sınıfta okuyan öğretmen adayları arasından amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örneklemesi yoluyla seçilmiş 15 Türkçe öğretmeni adayıdır. Görüşmeler sonunda öğretmen adaylarından elde edilen veriler, içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Öğretmen adaylarının alan eğitimiyle ilgili kitap seçerken nasıl bir yol izledikleri, nelere dikkat ettikleri, kitap seçiminde kitabın yazarının, yayınevinin, içindekiler bölümünün etkili olup olmadığı, kitap seçerken güçlüklerle karşılaşıp karşılaşmadıkları, edinmek istedikleri kitaplara nasıl ulaştıkları, kitaplardan yararlanma durumları ve sıklıkları, kitapların bölüm derslerinin programlarıyla ve içerikleriyle uygunluğuyla ilgili sorular sorulmuştur.
Öğretmen adayları Türkçe eğitimi Türkçe alan eğitimi kitapları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 183 Sayı: 183 |