This study was conducted in order to identify teachers’ perceived awareness levels toward learning strategies. This research utilized survey method and the population of the study consisted of 193 teachers randomly selected among those employed at primary schools in central province and towns of Kulp in Diyarbakır and in the central province and towns of Hazan in Bitlis. Data were obtained by the instrument adapted to Turkish by Bayındır (2006) called “The Learning Strategies of Awareness Inventory”. For analysis of the data, SPSS 16.0 software is used. Data were analyzed through frequency, percentage, mean average, standard deviation, independent samples t-test, and one-way ANOVA. In the light of the findings obtained, it was revealed that teachers perceived awareness level regarding learning strategies is above the average but, their perceived awareness level about learning strategies is not high and it is not at the desired level. When demographic variables are taken into consideration, it was found that except field of study variable, other demographic variables such as gender, graduated faculty, length of service does not result in significant difference in teachers’ views about their perceived awareness level regarding learning strategies. Several suggestions were made based on the results of the study.
Learning strategies the use of learning strategies teaching of the learning strategies teachers
Bu araştırma, öğretmenlerin öğrenme stratejilerine ilişkin algıladıkları farkındalık düzeyini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın evrenini, 2011-2012 akademik yılında D.Bakır ili Kulp ilçe merkezi ve köyleri ile Bitlis ili Hizan ilçe merkezi ve köylerinde ilköğretim kademesinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Örnekleme yöntemi olarak “basit rastlanstısal (tesadüfi) örnekleme yöntemi” kullanılmış olup, araştırmanın örneklemini 193 öğretmen teşkil etmektedir. Veriler, Bayındır (2006) tarafından Türkçeye uyarlanan “Öğrenme Stratejilerinin Farkındalık Düzeyi Envanteri” ile elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 16.0 paket programı kullanılmıştır. Frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız örneklemler t testi ve tek yönlü varyans analizi ile veriler çözümlenmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda, öğretmenlerin öğrenme stratejilerine ilişkin algıladıkları farkındalık düzeyinin ortalamanın üstünde olduğu, ancak bu konuda genel olarak üst düzeyde ve istenilen seviyede farkındalık sahibi olmadıkları sonucu ortaya çıkmıştır. Demografik değişkenler dikkate alındığında branş değişkeni dışında, cinsiyet, mezun olunan fakülte ve mesleki kıdem değişkenlerine göre öğretmenlerin öğrenme stratejilerine ilişkin algıladıkları farkındalık düzeyi hakkında elde edilen görüşler arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Ulaşılan sonuçlar doğrultusunda çeşitli öneriler geliştirilmiştir.
Öğrenme stratejileri öğrenme stratejilerinin kullanımı öğrenme stratejilerinin öğretimi öğretmenler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2013 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 171 Sayı: 171 |