According to International Student Assessment (PISA) 2009 results, 15- years-old Turkish students' reading skills score is below to the Organization of Economic Cooperation and Development (OECD) countries' average. The purpose of this study was to determine how 15 years old Turkish students' reading habits affected by the computer and internet usage habits. This study’s sample consists of 4996 15 years old Turkish students who participated into PISA 2009 project from Turkey. Data were analyzed by using SPSS 13.0. Descriptive statistics, one-way analysis of variance (ANOVA) and Pearson chisquare test were used to analyze the data. As a result of the analyses, students’ computer usage and having internet connection at home had no effect on reading time for pleasure outside of school but affected attitudes towards reading in a negative way. The current study revealed that there is statistically significant relationship between student’s internet connection situation and newspaper reading habits. Suggestions have been made to reduce the destructive impacts of computer and internet usage on students’ reading habits.
PISA 2009 reading skill score computer usage internet connection
Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2009 verilerine göre Türkiye'deki 15 yaşındaki öğrencilerin okuma becerileri puanı Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) ülkelerinin ortalamasının altında olduğu görülmüştür. Bu çalışmanın amacı Türkiye'deki 15 yaş grubu öğrencilerin bilgisayar kullanma ve evden internet bağlantısı imkânlarının okuma alışkanlıklarına etkisinin olup olmağını ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini Türkiye PISA 2009 projesinde yer alan 15 yaşındaki toplam 4996 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler SPSS 13.0’de değerlendirilmiştir. Betimsel istatistikler, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Pearson ki-kare testi uygulanmıştır. Analizler sonucu öğrencilerin bilgisayar kullanımları ile evde internet bağlantısına sahiplikleri okul dışında zevk için okumaya harcadıkları zamana etkisi olmadığı fakat okumaya karşı geliştirdikleri tutum puanlarını olumsuz yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin internet bağlantısına sahip olup olmamaları ile gazete okuma alışkanlıkları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu da görülmüştür. Sonuç olarak öğrencilerin bilgisayar kullanımı ve evde internet bağlantısı imkânlarının okuma alışkanlıklarını olumsuz yönde etkilemeyecek şekilde önerilerde bulunulmuştur.
PISA 2009 okuma becerisi puanı bilgisayar kullanma internet bağlantısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2013 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 171 Sayı: 171 |