BibTex RIS Kaynak Göster

SOUL EDUCATION IN CLASSICAL TRAGEDIES AND SOFISM

Yıl 2013, Cilt: 171 Sayı: 171, 237 - 246, 01.01.2013

Öz

The classical tragedies and sofism have different sources though, they display some commonalities. The initiation processes in both disciplines are very important. The characters reach at their aims after a long and suffering journey, which they have never imagined. It is impossible to define the world and the experience they have attained. Only those who reach at this station can experience it and this situation cannot be expressed by language. Thsese two disciplines theoretically have realized in long term human being dream that is to make gold from the base materials.

Kaynakça

  • AFİFİ, Ebul-Ala. (1996). Tasavvuf: İslamda Manevi Hayat. İstanbul : İz Ya- yıncılık.
  • ARİSTOTLE. (1967). Poetics. Trans. by Gerald F. Else and Ann Arbor: Michigan: University of Michigan P..
  • CAMPBELL, Joseph. (1949). A Hero with a Thousand Faces. New York: Bollingen Foundation Inc.
  • ERDEN, M. ve Akman, Y. (1998). Gelişim ve Öğrenme. Ankara : Arkadaş Yayınları.
  • ERTÜRK, Selahattin. (1984). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Ha- cettepe Üniversitesi Yayınları.
  • HOLY BİBLE, The. (1984). King James Version. USA: Thomas Nelson Inc.
  • LEY, Graham. (1991). The Ancient Greek Theater. Chicago: Chicago University P.
  • MEVDUDİ, Abul Ala. (2002). The Four Basic Quranic Terms. Lahor: Islamic Publications.
  • NİETZSCHE, Friederich. (1995). The Birth of the Tragedy. Trans. by Clifton P. Fadıman. New York: Dover.
  • Kur’anı Kerim ve Türkce Açıklamalı Meali. (1992). Çev: Özek, Ali et al. Medine: Kral Fehd Mushaf-ı Şerif Basım Kurumu.
  • ÖZTÜRK, Abdulserdar. (2004). The Initiation Processes of the Characters and Quest Motive in The Pilgrim’s Progress by John Bunyan and in Love and Beauty by Şeyh Galip. Basılmamış Doktora Tezi. İzmir : Ege Üniversitesi.
  • PLATO. (187). The Republic. London: Penguin Books.
  • Reinhold, Meyer. (1959). Classical Drama: Greek and Roman. New York: Barrons.
  • RUMİ, M. Jalaladdin. (1946). Mathnavi, Trans. by C. E. Wilson. London: Macmillan.
  • SCHİMMEL, Annemarie. (1975). The Mystical Dimension of Islam. Chapel Hill: University of North Carolina P.

KLASİK TRAGEDYALARDA VE TASAVVUFTA NEFS EĞİTİMİ

Yıl 2013, Cilt: 171 Sayı: 171, 237 - 246, 01.01.2013

Öz

Klasik tragedyalar ve tasavvuf farklı kaynaklardan beslenmelerine rağmen bazı ortak nitelikler taşır. Her iksinde de karakterlerin olgunlaşma süreçleri önemlidir. Karakterler uzun ve çileli bir ruhsal yolculuktan sonra asla beklemedikleri bir sonuca ulaşırlar. Ulaştıkları dünyayı ve edindikleri deneyimi tarif etmek imkânsızdır. Bunu ancak bu makama erişen insanlar anlayabilir ve bu durum asla dille anlatılmaz bir haldir. İnsanoğlunun değersiz madenlerden altın yapma hayali teorik olarak bu iki disiplinde gerçekleşmistir.

Kaynakça

  • AFİFİ, Ebul-Ala. (1996). Tasavvuf: İslamda Manevi Hayat. İstanbul : İz Ya- yıncılık.
  • ARİSTOTLE. (1967). Poetics. Trans. by Gerald F. Else and Ann Arbor: Michigan: University of Michigan P..
  • CAMPBELL, Joseph. (1949). A Hero with a Thousand Faces. New York: Bollingen Foundation Inc.
  • ERDEN, M. ve Akman, Y. (1998). Gelişim ve Öğrenme. Ankara : Arkadaş Yayınları.
  • ERTÜRK, Selahattin. (1984). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Ha- cettepe Üniversitesi Yayınları.
  • HOLY BİBLE, The. (1984). King James Version. USA: Thomas Nelson Inc.
  • LEY, Graham. (1991). The Ancient Greek Theater. Chicago: Chicago University P.
  • MEVDUDİ, Abul Ala. (2002). The Four Basic Quranic Terms. Lahor: Islamic Publications.
  • NİETZSCHE, Friederich. (1995). The Birth of the Tragedy. Trans. by Clifton P. Fadıman. New York: Dover.
  • Kur’anı Kerim ve Türkce Açıklamalı Meali. (1992). Çev: Özek, Ali et al. Medine: Kral Fehd Mushaf-ı Şerif Basım Kurumu.
  • ÖZTÜRK, Abdulserdar. (2004). The Initiation Processes of the Characters and Quest Motive in The Pilgrim’s Progress by John Bunyan and in Love and Beauty by Şeyh Galip. Basılmamış Doktora Tezi. İzmir : Ege Üniversitesi.
  • PLATO. (187). The Republic. London: Penguin Books.
  • Reinhold, Meyer. (1959). Classical Drama: Greek and Roman. New York: Barrons.
  • RUMİ, M. Jalaladdin. (1946). Mathnavi, Trans. by C. E. Wilson. London: Macmillan.
  • SCHİMMEL, Annemarie. (1975). The Mystical Dimension of Islam. Chapel Hill: University of North Carolina P.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

A. Serdar Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2013
Gönderilme Tarihi 9 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 171 Sayı: 171

Kaynak Göster

APA Öztürk, A. S. (2013). KLASİK TRAGEDYALARDA VE TASAVVUFTA NEFS EĞİTİMİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 171(171), 237-246. https://doi.org/10.20296/tsad.90517
AMA Öztürk AS. KLASİK TRAGEDYALARDA VE TASAVVUFTA NEFS EĞİTİMİ. TSA. Ocak 2013;171(171):237-246. doi:10.20296/tsad.90517
Chicago Öztürk, A. Serdar. “KLASİK TRAGEDYALARDA VE TASAVVUFTA NEFS EĞİTİMİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 171, sy. 171 (Ocak 2013): 237-46. https://doi.org/10.20296/tsad.90517.
EndNote Öztürk AS (01 Ocak 2013) KLASİK TRAGEDYALARDA VE TASAVVUFTA NEFS EĞİTİMİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 171 171 237–246.
IEEE A. S. Öztürk, “KLASİK TRAGEDYALARDA VE TASAVVUFTA NEFS EĞİTİMİ”, TSA, c. 171, sy. 171, ss. 237–246, 2013, doi: 10.20296/tsad.90517.
ISNAD Öztürk, A. Serdar. “KLASİK TRAGEDYALARDA VE TASAVVUFTA NEFS EĞİTİMİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 171/171 (Ocak 2013), 237-246. https://doi.org/10.20296/tsad.90517.
JAMA Öztürk AS. KLASİK TRAGEDYALARDA VE TASAVVUFTA NEFS EĞİTİMİ. TSA. 2013;171:237–246.
MLA Öztürk, A. Serdar. “KLASİK TRAGEDYALARDA VE TASAVVUFTA NEFS EĞİTİMİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 171, sy. 171, 2013, ss. 237-46, doi:10.20296/tsad.90517.
Vancouver Öztürk AS. KLASİK TRAGEDYALARDA VE TASAVVUFTA NEFS EĞİTİMİ. TSA. 2013;171(171):237-46.