BibTex RIS Kaynak Göster

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2016, Cilt: 20 Sayı: 1, 29 - 45, 10.06.2016

Öz

Bu araştırmanın temel amacı 2014-2015 eğitim-öğretim yılında ortaokul bilişim sistemleri ve yazılım dersi öğretim programını bilgisayar öğretmeni görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırmada nicel yöntemlerden anket, nitel yöntemlerden görüşme kullanılmıştır. Nicel çalışma grubu için 60 bilgisayar öğretmenine web üzerinden ulaşılarak ankete cevap vermeleri sağlanmıştır. Nitel veriler için, 5 bilgisayar öğretmeni ile görüşmeler yapılmıştır. Nicel verilerin analizi için frekans, yüzde dağılımı ve verilerin öğretmenlerin cinsiyetine, mezun oldukları okula ve çalışma sürelerine göre anlamlı olarak farklılaşıp farklılaşmadığını hesaplamak üzere t-testi ve tek yönlü ANOVA testi yapılmıştır. Nitel veriler için görüşmeler ses kayıt cihazı ile kaydedilmiş, bilgisayar ortamına aktarılmış, satır satır okuma tekniği ile içerik analizi yapılmıştır. Yapılan anket çalışması sonucunda; öğretmen görüşlerine göre bilişim teknolojileri ve yazılımı dersi için bilişim okur yazarlığı olarak, bilişim teknolojilerini kullanarak iletişim kurma, bilgi paylaşma ve kendini ifade etme, araştırma, bilgiyi yapılandırma ve işbirlikli çalışma ve problem çözme, programlama ve özgün ürün geliştirme bakımından genel olarak oldukça olumlu değerlendirildiği tespit edilmiştir. Sonuçlara genel olarak bakıldığında, bilgisayar öğretmeni görüşlerine göre, bilgisayar dersi hedeflerinin öğrenci düzeyine uygun olduğu belirtilmiştir. Programda, bilgi iletişim vizyonu çerçevesinde ilgili konulara daha geniş yer verilmelidir.

Kaynakça

  • AKAR, Ö. (2003). Bilgi toplumu sürecinde ilköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin vizyon geliştirme düzeyleri (Ankara ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • AYDIN, B. (2003). Bilgi toplumu oluşumunda bireylerin yetiştirilmesi ve matematik öğretimi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14).
  • ÇUKURÇAYIR, M. A. ve Çelebi, E. (2009). Bilgi toplumu ve e-devletleşme sürecinde Türkiye. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9).
  • FATİH ÇALIŞTAY RAPORU. (2012). URL: http://fatih.inetd.org.tr/Calistay/Fatih- calistay-rapor.pdf Son erişim Tarihi: 15.04.2015
  • GENÇ, S. Z. ve ERYAMAN, M. Y. (2007). Değişen değerler ve yeni eğitim paradigması, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1).
  • MUTLU, P. VE ERDEM, M. (2013). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin türkiye’nin bit vizyonu farkındalıklarıyla öğretim etkinlikleri arasındaki ilişki, İlköğretim Online, 12(4).
  • ÖZDEMİR, G., AYDIN, T. VE BOZKURT, T. (2013). Eğitim sistemindeki inovatif değişimlere yönelik ilköğretim okul yöneticilerinin görüşleri (Gaziantep ili örneği). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 70-77.
  • RUKANCI, F. VE ANAMERİÇ, H. (2004). Bilgi Toplumu ve Toplumun Bilgilenmesinde Kütüphanelerin Rolü, http://eprints.rclis.org/11278/1/Bilgi_Toplumu_ve_Toplumun_Bilgilenmesinde.pdf 20/11/2014’te alınmıştır
  • SELVİ, Ö. (2012). Bilgi toplumu, bilgi yönetimi ve halkla ilişkiler. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, Sayı 3, 191-214
  • ŞİŞMAN, M. VE TAŞDEMİR, İ. (2008). Türk eğitim sistemi. Ankara: Pegem Akademi.
  • TÜBİTAK (2004). Vizyon 2023 teknoloji öngörü projesi, bilgi ve iletişim teknolojileri (bit) sonuç raporu. http://www.tubitak.gov.tr/tubitak_content_files/vizyon2023/bit/bit_panel_sonuc_rapor.pdf
  • adresinden 23.08.2015’te alınmıştır.
  • YILDIRIM, U. VE ÖNER, Ş. (2004). “Bilgi toplumu sürecinde yerel yönetimlerde eğitim-bilişim teknolojisinden yararlanma: türkiye’de ebelediye uygulamaları”, The Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 3(1).
  • YÜCEL, İ.H. (1997). Bilim-teknoloji politikaları ve 21. yüzyılın toplumu. Ankara: Devlet Planlama Teşkilatı, Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü, Araştırma Dairesi Başkanlığı.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Çakır

Kamil Tazıcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Haziran 2016
Gönderilme Tarihi 10 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 20 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çakır, H., & Tazıcı, K. (2016). BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(1), 29-45. https://doi.org/10.20296/tsad.63874
AMA Çakır H, Tazıcı K. BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. Haziran 2016;20(1):29-45. doi:10.20296/tsad.63874
Chicago Çakır, Hüseyin, ve Kamil Tazıcı. “BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 20, sy. 1 (Haziran 2016): 29-45. https://doi.org/10.20296/tsad.63874.
EndNote Çakır H, Tazıcı K (01 Haziran 2016) BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 20 1 29–45.
IEEE H. Çakır ve K. Tazıcı, “BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 20, sy. 1, ss. 29–45, 2016, doi: 10.20296/tsad.63874.
ISNAD Çakır, Hüseyin - Tazıcı, Kamil. “BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 20/1 (Haziran 2016), 29-45. https://doi.org/10.20296/tsad.63874.
JAMA Çakır H, Tazıcı K. BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2016;20:29–45.
MLA Çakır, Hüseyin ve Kamil Tazıcı. “BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 20, sy. 1, 2016, ss. 29-45, doi:10.20296/tsad.63874.
Vancouver Çakır H, Tazıcı K. BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2016;20(1):29-45.