BibTex RIS Kaynak Göster

KKTC EĞİTİM FAKÜLTELERİNDEKİ TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZILI ANLATIM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2016, Cilt: 20 Sayı: 2, 475 - 486, 14.08.2016

Öz

ÖZET

            Toplum hayatının en önemli iletişim vasıtalarından biri olan yazma, duygu, düşünce ve isteklerin birtakım sembollerle herhangi bir zemine aktarılmasıdır. Öğrencilerin duygu, düşünce, hayal, tasarı ve izlenimlerini dilin imkânlarından faydalanarak yazılı anlatım kurallarına uygun şekilde anlatmaları, yazmayı kendilerini ifade etmede bir alışkanlığa dönüştürmeleri ve yazma yeteneği olanların bu becerilerini geliştirmeleri Türkçe öğretiminin temel amaçları arasındadır. Bu amaçlara ulaşmak için de yazma eğitimi verecek öğretmenlerin yetiştirilmesi önem arz etmektedir. Bu öneme binaen, KKTC Eğitim Fakültelerindeki Türkçe öğretmeni adaylarının yazma becerilerinin ne durumda olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. 85 öğretmen adayından alınan veriler sonucunda en çok imla, noktalama, özne-yüklem uyumsuzluğu, aykırı kelime kullanımı, sıra yanlışlığı, muğlâk ifade, eş anlamlı kelimeleri yanlış kullanma gibi hataların yapıldığı görülmüştür.

                Anahtar Kelimeler: Yazma,yazılı anlatım,yazma eğitimi,öğretmen adayı

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • AKTAŞ, Ş. (1989). “Kompozisyon Eğitimi Üzerine”, Milli Eğitim. 81: 21-23.
  • AKTAŞ, Ş. ve O. GÜNDÜZ (2001). Yazılı ve Sözlü Anlatım Kompozisyon Sanatı. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • ATAY F.R. (1953). Niçin Kurtulmamak. İstanbul.
  • BİNYAZAR, A. ve ÖZDEMİR, E. (1980). Yazılı Anlatım Bilgileri. İstanbul: Milliyet Yayınları.
  • COŞKUN, E. (2006). Yazma Eğitimi. “İlköğretimde Türkçe Öğretimi” (Ed. A.Kırkkılıç ve H.Akyol). Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • GÜZEL, A. ve TORUN, A. (2014).Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Akçağ Basım Yayım Pazarlama A.Ş.
  • KANTEMİR, E. (1991). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Ankara Üniv. Bas.
  • KARASAR, N. (2003).Bilimsel Araştırma Yöntemi,Ankara:Nobel Yayım Dağıtım.
  • OKURER, C. (1967). Kompozisyon Öğretimi Bakımından İngiltere Maârifi Hakkında Bir İnceleme (Neticeler ve Bazı Teklifler). İstanbul: MEB Bas.
  • ÖZBAY, M. (2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II. Ankara: Öncü Kitap.
  • ÖZBAY, M. (2011). Ankara: “Yazma Eğitiminde Noktalama ve İmla.” Yazma Eğitimi. Pegem Akademi Yayınları.
  • SAUSSURE, F. (1985). Genel Dilbilim Dersleri. İstanbul.
  • ŞİNASİ, İ. (1860). İstanbul: Tercüman-ı Ahval Mukaddimesi.
  • TDK, Resmî İnternet Sitesi. http://www.tdk.gov.tr/
  • .
Yıl 2016, Cilt: 20 Sayı: 2, 475 - 486, 14.08.2016

Öz

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • AKTAŞ, Ş. (1989). “Kompozisyon Eğitimi Üzerine”, Milli Eğitim. 81: 21-23.
  • AKTAŞ, Ş. ve O. GÜNDÜZ (2001). Yazılı ve Sözlü Anlatım Kompozisyon Sanatı. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • ATAY F.R. (1953). Niçin Kurtulmamak. İstanbul.
  • BİNYAZAR, A. ve ÖZDEMİR, E. (1980). Yazılı Anlatım Bilgileri. İstanbul: Milliyet Yayınları.
  • COŞKUN, E. (2006). Yazma Eğitimi. “İlköğretimde Türkçe Öğretimi” (Ed. A.Kırkkılıç ve H.Akyol). Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • GÜZEL, A. ve TORUN, A. (2014).Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Akçağ Basım Yayım Pazarlama A.Ş.
  • KANTEMİR, E. (1991). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Ankara Üniv. Bas.
  • KARASAR, N. (2003).Bilimsel Araştırma Yöntemi,Ankara:Nobel Yayım Dağıtım.
  • OKURER, C. (1967). Kompozisyon Öğretimi Bakımından İngiltere Maârifi Hakkında Bir İnceleme (Neticeler ve Bazı Teklifler). İstanbul: MEB Bas.
  • ÖZBAY, M. (2006). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II. Ankara: Öncü Kitap.
  • ÖZBAY, M. (2011). Ankara: “Yazma Eğitiminde Noktalama ve İmla.” Yazma Eğitimi. Pegem Akademi Yayınları.
  • SAUSSURE, F. (1985). Genel Dilbilim Dersleri. İstanbul.
  • ŞİNASİ, İ. (1860). İstanbul: Tercüman-ı Ahval Mukaddimesi.
  • TDK, Resmî İnternet Sitesi. http://www.tdk.gov.tr/
  • .
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Özbay Bu kişi benim

Mutlu Ateş Bu kişi benim

Tuğçe Daşöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Ağustos 2016
Gönderilme Tarihi 19 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özbay, M., Ateş, M., & Daşöz, T. (2016). KKTC EĞİTİM FAKÜLTELERİNDEKİ TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZILI ANLATIM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(2), 475-486.
AMA Özbay M, Ateş M, Daşöz T. KKTC EĞİTİM FAKÜLTELERİNDEKİ TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZILI ANLATIM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. TSA. Ağustos 2016;20(2):475-486.
Chicago Özbay, Murat, Mutlu Ateş, ve Tuğçe Daşöz. “KKTC EĞİTİM FAKÜLTELERİNDEKİ TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZILI ANLATIM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 20, sy. 2 (Ağustos 2016): 475-86.
EndNote Özbay M, Ateş M, Daşöz T (01 Ağustos 2016) KKTC EĞİTİM FAKÜLTELERİNDEKİ TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZILI ANLATIM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 20 2 475–486.
IEEE M. Özbay, M. Ateş, ve T. Daşöz, “KKTC EĞİTİM FAKÜLTELERİNDEKİ TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZILI ANLATIM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”, TSA, c. 20, sy. 2, ss. 475–486, 2016.
ISNAD Özbay, Murat vd. “KKTC EĞİTİM FAKÜLTELERİNDEKİ TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZILI ANLATIM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 20/2 (Ağustos 2016), 475-486.
JAMA Özbay M, Ateş M, Daşöz T. KKTC EĞİTİM FAKÜLTELERİNDEKİ TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZILI ANLATIM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. TSA. 2016;20:475–486.
MLA Özbay, Murat vd. “KKTC EĞİTİM FAKÜLTELERİNDEKİ TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZILI ANLATIM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 20, sy. 2, 2016, ss. 475-86.
Vancouver Özbay M, Ateş M, Daşöz T. KKTC EĞİTİM FAKÜLTELERİNDEKİ TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZILI ANLATIM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. TSA. 2016;20(2):475-86.