BibTex RIS Kaynak Göster

BASKIN ZEKA TÜRÜNE GÖRE HAZIRLANMIŞ WEB DESTEKLİ TRAFİK EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN VE VELİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2017, Cilt: 21 Sayı: 2, 371 - 388, 06.08.2017

Öz

Trafik Eğitimi dersine yönelik Baskın zeka türüne göre hazırlanmış olan Web sitesinin; Web destekli öğretim programına yönelik genel yaklaşımları ve programın teknik özellikleri olmak üzere iki alt boyut açısından incelenmiştir. Araştırma için “Öğrenci Görüş Anketi”, “Öğretmen Görüşme Formu” ve “Veli Görüşme Formu” uygulanmıştır. Anket ile Baskın zeka türüne dayalı olarak geliştirilen Web Destekli Öğretim (WDÖ) uygulamalarına ilişkin öğrenci, öğretmen ve veli görüşleri saptanmaya çalışılmıştır. Öğrenci görüşlerinin belirlenmesi amacı için frekans ve yüzde dağılımları kullanılmıştır. Öğretmen ve veli görüşleri ise nitel olarak değerlendirilmiştir. Bu araştırma için ilköğretim 4. sınıfında okuyan 33 öğrenciye 8 hafta uygulama yaptırılmış ve uygulama sonunda anket uygulanmıştır. Öğrencilerin baskın zeka türüne dayalı hazırlanmış olan Web Destekli Öğretime yönelik web sayfası ile ilgili genel yaklaşımları ve programın teknik özelliklerine ilişkin görüşleri olumludur. Yani öğrencilerin; WDÖ’den hoşlandıkları, ilgilerini çektiği, öğrenmelerini kolaylaştırdığı, web yazılımlarının başka derslerde de uygulanabileceğini düşündükleri söylenebilir. Ayrıca, WDÖ ilişkin öğretmenlerin ve velilerin görüşleri olumludur.

Kaynakça

  • Akkoyun, B. (1999). İnternetin öğretim sürecinde kullanımı. Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı. (13-15 Mayıs 1999). Ankara, 77-82.
  • Atıf-Bektaş, M. (2007). Hayat bilgisi dersinde ailelerin çoklu zekâ kuramı hakkında bilgilendirilme biçimlerinin öğrencilerin proje başarıları ve tutumlarına etkisi. Journal of Values Education, 5 (14), 9-28.
  • Çakır, H., Keser, H. (2013). Baskın Zeka Türüne Dayalı Olarak Geliştirilen Bilgisayar Destekli Trafik Eğitiminin Öğrenci Başarısına Ve Tutumuna Etkisi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı: 31, s.53-71.
  • Cantu, D. A. (2000). An Internet Based Multiple Intelligences Model For Teaching High School History. Journal of the Ontario History and Social Science Teachers’ Association.
  • Çırakoğlu, M. (2003). İlköğretimin birinci kademesinde Çoklu zeka kuramı uygulamalarının erişiye etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İzmir. 136.
  • Eyyam, R., Meneviş, İ., Doğruer, N. (2010). (November). Çoklu zekâ ve akademik başarı arasındaki ilişki. In International Conference on New Trends in Education and Their Implications (pp. 916-920).
  • Frizler, K. (1995). The internet as an educational in ESOL writing instruction. Master’s thesis, San Francisco State University.
  • http://thecity.sfsu.edu/~funweb/thesis.htm
  • Gardner, H. (1993). Multiple intelligences the Theory in Practice. Published by Basic Books, A. Division of Herper Collins Publishers.
  • İzci, E., Kara, A., Dalaman, F. (2007). Dershane Öğrencilerinin Çoklu Zeka Kuramı Açısından. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(21), 1-14.
  • Hegngi, Y. N. (1997). On-Line Teaching And Learning: A Description Of The Development Of The Media Technology And Diversity Online Course And Its Electronic Discourse Analysis. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Virginia Polytechnic Institute & State University.139.
  • Karaman, S., Özen, Ü., Yıldırım, S., Kaban, A. (2009). Açık kaynak kodlu öğretim yönetim sistemi üzerinden internet destekli (harmanlanmış) öğrenim deneyimi. Akademik Bilişim Konferansı, 11-13.
  • Kazandırır, B. (1999). Bilişim Teknolojileri ve Eğitim. Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı (13-15 Mayıs 1999). Ankara. 36-44.
  • Keser, H., Çakır, H. (2009). Çoklu Zeka Kuramına Göre Hazırlanmış Olan Bilgisayar Destekli Trafik Eğitim’ine İlişkin Öğrenci Görüşleri, Cilt:17 No:3 Kastamonu Eğitim Dergisi 835-848.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (1997). İlköğretim okulu programı. Milli Eğitim yayınevi, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (1997). M.E.B. Tebliğler Dergisi Milli Eğitim yayınevi. C: 60 S: 2483, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). M.E.B. Tebliğler Dergisi Milli Eğitim yayınevi. C: 68 S: 2575, Ankara.
  • Nelson, G. (1998). Internet/web-Based instruction and Multiple intelligences. Educational Media international; Vol. 35 Issue 2, p90, 5p.
  • Osciak, S. Y., Milheim, W.D. (2001). Multiple intelligences And The Design Of Web-Based instruction. International Journal of instructional Media; Vol. 28 Issue 4, p355, 7p.
  • Seber, G. (2001). Çoklu Zeka Alanlarında Kendini Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. A.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. 133.
  • Şen, N. (1999). Internet Tabanlı Öğretimin Etkililiği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, SBE., Ankara.
  • Şimşek, A. (2004). Web Destekli Eğitimde Öğrenme Etkinliklerinin Tasarımı. www.tojet.net/IETC2004 (01.08.2006)
  • Tahiroğlu, M. (2012). Değerler eğitiminin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin trafik kurallarına yönelik tutumlarına etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1).
  • Turchin, A., Lehmann, H. P., Flexner, C. W., Hendrix, C. W., Shatzer, J. H., & Merz, W. G. (2000). Active Learning Centre: Potential Uses And Efficacy Of An İnteractive Internet-Based Teaching Tool. Medical Teacher, 22 (3), 271-275.
  • Uzunboylu, H. (2002). Web destekli İngilizce Öğretiminin Öğrenci başarısı üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. A.Ü.Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 175.
  • Yavuz, F. (1998). İnternetin İngiliz Dili Eğitimi Bölümündeki Çevrimiçi Lisanüstü Programlarının Gelişimine Olan Katkısı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Erzurum. 92.
  • Yenilmez, E. (2000). İstatistik öğretiminde sanal ortam modelleri üzerine bir çalışma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Adana.
Yıl 2017, Cilt: 21 Sayı: 2, 371 - 388, 06.08.2017

Öz

Kaynakça

  • Akkoyun, B. (1999). İnternetin öğretim sürecinde kullanımı. Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı. (13-15 Mayıs 1999). Ankara, 77-82.
  • Atıf-Bektaş, M. (2007). Hayat bilgisi dersinde ailelerin çoklu zekâ kuramı hakkında bilgilendirilme biçimlerinin öğrencilerin proje başarıları ve tutumlarına etkisi. Journal of Values Education, 5 (14), 9-28.
  • Çakır, H., Keser, H. (2013). Baskın Zeka Türüne Dayalı Olarak Geliştirilen Bilgisayar Destekli Trafik Eğitiminin Öğrenci Başarısına Ve Tutumuna Etkisi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı: 31, s.53-71.
  • Cantu, D. A. (2000). An Internet Based Multiple Intelligences Model For Teaching High School History. Journal of the Ontario History and Social Science Teachers’ Association.
  • Çırakoğlu, M. (2003). İlköğretimin birinci kademesinde Çoklu zeka kuramı uygulamalarının erişiye etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İzmir. 136.
  • Eyyam, R., Meneviş, İ., Doğruer, N. (2010). (November). Çoklu zekâ ve akademik başarı arasındaki ilişki. In International Conference on New Trends in Education and Their Implications (pp. 916-920).
  • Frizler, K. (1995). The internet as an educational in ESOL writing instruction. Master’s thesis, San Francisco State University.
  • http://thecity.sfsu.edu/~funweb/thesis.htm
  • Gardner, H. (1993). Multiple intelligences the Theory in Practice. Published by Basic Books, A. Division of Herper Collins Publishers.
  • İzci, E., Kara, A., Dalaman, F. (2007). Dershane Öğrencilerinin Çoklu Zeka Kuramı Açısından. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(21), 1-14.
  • Hegngi, Y. N. (1997). On-Line Teaching And Learning: A Description Of The Development Of The Media Technology And Diversity Online Course And Its Electronic Discourse Analysis. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Virginia Polytechnic Institute & State University.139.
  • Karaman, S., Özen, Ü., Yıldırım, S., Kaban, A. (2009). Açık kaynak kodlu öğretim yönetim sistemi üzerinden internet destekli (harmanlanmış) öğrenim deneyimi. Akademik Bilişim Konferansı, 11-13.
  • Kazandırır, B. (1999). Bilişim Teknolojileri ve Eğitim. Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı (13-15 Mayıs 1999). Ankara. 36-44.
  • Keser, H., Çakır, H. (2009). Çoklu Zeka Kuramına Göre Hazırlanmış Olan Bilgisayar Destekli Trafik Eğitim’ine İlişkin Öğrenci Görüşleri, Cilt:17 No:3 Kastamonu Eğitim Dergisi 835-848.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (1997). İlköğretim okulu programı. Milli Eğitim yayınevi, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (1997). M.E.B. Tebliğler Dergisi Milli Eğitim yayınevi. C: 60 S: 2483, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). M.E.B. Tebliğler Dergisi Milli Eğitim yayınevi. C: 68 S: 2575, Ankara.
  • Nelson, G. (1998). Internet/web-Based instruction and Multiple intelligences. Educational Media international; Vol. 35 Issue 2, p90, 5p.
  • Osciak, S. Y., Milheim, W.D. (2001). Multiple intelligences And The Design Of Web-Based instruction. International Journal of instructional Media; Vol. 28 Issue 4, p355, 7p.
  • Seber, G. (2001). Çoklu Zeka Alanlarında Kendini Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. A.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. 133.
  • Şen, N. (1999). Internet Tabanlı Öğretimin Etkililiği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, SBE., Ankara.
  • Şimşek, A. (2004). Web Destekli Eğitimde Öğrenme Etkinliklerinin Tasarımı. www.tojet.net/IETC2004 (01.08.2006)
  • Tahiroğlu, M. (2012). Değerler eğitiminin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin trafik kurallarına yönelik tutumlarına etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1).
  • Turchin, A., Lehmann, H. P., Flexner, C. W., Hendrix, C. W., Shatzer, J. H., & Merz, W. G. (2000). Active Learning Centre: Potential Uses And Efficacy Of An İnteractive Internet-Based Teaching Tool. Medical Teacher, 22 (3), 271-275.
  • Uzunboylu, H. (2002). Web destekli İngilizce Öğretiminin Öğrenci başarısı üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. A.Ü.Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 175.
  • Yavuz, F. (1998). İnternetin İngiliz Dili Eğitimi Bölümündeki Çevrimiçi Lisanüstü Programlarının Gelişimine Olan Katkısı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Erzurum. 92.
  • Yenilmez, E. (2000). İstatistik öğretiminde sanal ortam modelleri üzerine bir çalışma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Adana.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Çakır

Hafize Keser Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Ağustos 2017
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 21 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çakır, H., & Keser, H. (2017). BASKIN ZEKA TÜRÜNE GÖRE HAZIRLANMIŞ WEB DESTEKLİ TRAFİK EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN VE VELİ GÖRÜŞLERİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 21(2), 371-388.
AMA Çakır H, Keser H. BASKIN ZEKA TÜRÜNE GÖRE HAZIRLANMIŞ WEB DESTEKLİ TRAFİK EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN VE VELİ GÖRÜŞLERİ. TSA. Ağustos 2017;21(2):371-388.
Chicago Çakır, Hüseyin, ve Hafize Keser. “BASKIN ZEKA TÜRÜNE GÖRE HAZIRLANMIŞ WEB DESTEKLİ TRAFİK EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN VE VELİ GÖRÜŞLERİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 21, sy. 2 (Ağustos 2017): 371-88.
EndNote Çakır H, Keser H (01 Ağustos 2017) BASKIN ZEKA TÜRÜNE GÖRE HAZIRLANMIŞ WEB DESTEKLİ TRAFİK EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN VE VELİ GÖRÜŞLERİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 21 2 371–388.
IEEE H. Çakır ve H. Keser, “BASKIN ZEKA TÜRÜNE GÖRE HAZIRLANMIŞ WEB DESTEKLİ TRAFİK EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN VE VELİ GÖRÜŞLERİ”, TSA, c. 21, sy. 2, ss. 371–388, 2017.
ISNAD Çakır, Hüseyin - Keser, Hafize. “BASKIN ZEKA TÜRÜNE GÖRE HAZIRLANMIŞ WEB DESTEKLİ TRAFİK EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN VE VELİ GÖRÜŞLERİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 21/2 (Ağustos 2017), 371-388.
JAMA Çakır H, Keser H. BASKIN ZEKA TÜRÜNE GÖRE HAZIRLANMIŞ WEB DESTEKLİ TRAFİK EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN VE VELİ GÖRÜŞLERİ. TSA. 2017;21:371–388.
MLA Çakır, Hüseyin ve Hafize Keser. “BASKIN ZEKA TÜRÜNE GÖRE HAZIRLANMIŞ WEB DESTEKLİ TRAFİK EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN VE VELİ GÖRÜŞLERİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 21, sy. 2, 2017, ss. 371-88.
Vancouver Çakır H, Keser H. BASKIN ZEKA TÜRÜNE GÖRE HAZIRLANMIŞ WEB DESTEKLİ TRAFİK EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN VE VELİ GÖRÜŞLERİ. TSA. 2017;21(2):371-88.