Araştırma, okul
öncesi eğitimi alanında çalışan öğretmenlerin çocuk kitaplarını seçerken göz
önünde bulundurdukları dış ve iç yapı özelliklerine yönelik görüşlerinin kıdem
durumuna göre saptanması amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimleme (survey)
yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya, uygun örnekleme yöntemiyle seçilen, toplam
300 öğretmen katılmıştır. Öğretmenlere araştırmacılar tarafından hazırlanan “Okul Öncesi
Öğretmenlerin Çocuk Kitabı Seçim Ölçütleri Anket”i uygulanmıştır. İlgili
literatür tarandıktan sonra anket maddeleri oluşturulmuştur. Oluşturulan anket
maddeleri için farklı üniversitelerde görev yapan yedi öğretim üyesinden uzman
görüşü alınmış ve anket maddeleri yeniden düzenlenmiştir. Daha sonra 120
öğretmenle pilot çalışma yapılmış ve ankete son şekli verilmiştir. Veriler, SPSS 16.00 programında Ki
kare (χ2) yöntemi ile analiz edilmiştir.
Öğretmenlere, çocuk
kitaplarının dış ve iç yapı özellikleri ile ilgili sorular yöneltilmiştir.
Araştırma sonucunda, öğretmenlerin çocuk kitabı seçiminde dış yapı
özelliklerinden; kapak ve ciltleme, kitapta kullanılan malzeme, sayfa düzenine
ilişkin maddelerde görüşleri arasında kıdem durumuna göre anlamlı farklılık
görülürken; dış yapı özelliklerinden resimleme ve boyuta ilişkin maddelerde
görüşleri arasında anlamlı bir farklılık yoktur. Öğretmenlerin çocuk kitabı
seçiminde iç yapı özelliklerinden; dil ve anlatıma ilişkin maddelerde kıdem
durumuna göre anlamlı bir farklılık görülürken, iç yapı özelliklerinden konu ve
kahraman özelliklerine ilişkin maddelerde anlamlı bir farklılık yoktur.
Okul öncesi öğretmenleri çocuk kitapları kitapta iç ve dış yapı özellikler
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 21 Sayı: 3 |