Bu araştırmada öğretmen eğitiminde sosyal ağlarda elektronik öğrenci ürün
dosyası (EÖÜD) kullanımı öğrenci ve öğretim elemanı deneyimleri ve etkililik
bakımından incelenmiştir. Araştırmanın deney grubunu Eğitim Fakültesi,
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü Özel Öğretim Yöntemleri
dersini alan 30 öğrenci oluşturmuştur. Bu amaç doğrultusunda, öğretmen
adaylarının ve öğretim elemanın sosyal ağlarda EÖÜD kullanımda yaşadığı
deneyimler; eğitsel fayda, yaşanılan zorluklar ve sınırlılıklar, sınıf içi
etkileşim, derse katılım, sosyal ağlarda EÖÜD kullanımına yönelik tutum ve ders
başarısı kapsamında incelenmiştir. Araştırmada karma araştırma yaklaşımı
benimsenmiş, nitel ve nicel verilerin analizi ile yöntemsel çeşitliliğe
gidilmiştir. Araştırma verileri; gözlem, görüşme, gönderiler, görüş ölçeği ve
tutum ölçeği ile elde edilmiştir. Örneklemede ulaşılır durum örnekleme yöntemi
kullanılmıştır. Gözlemler katılımcı gözlem yöntemi ile elde edilmiştir.
Araştırma sonuçlarına göre sosyal ağlarda EÖÜD’nin ders içi etkileşimi olumlu
yönde etkilediği, derse katılımı arttırdığı ve ders başarısına olumlu katkısı
olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmen adaylarının sosyal ağlarda EÖÜD 'ye yönelik
genel görüşü olumlu olmakla beraber bu sosyal ağlarda EÖÜD’nin derste
kullanımına yönelik tutumlarında artış ölçülse de istatistik olarak anlamlı
bulunmamıştır. Öğretim elemanı da sosyal ağlarda EÖÜD uygulamasını faydalı
bulmuş, derse katılımı arttırdığı, derse yönelik tutumu ve başarıyı olumlu
etkilediği yönünde kanaat edinmiştir. Öğretim elemanının sosyal ağlarda EÖÜD’de
bazı zorluklar yaşadığı da gözlemlenmiştir.
Öğretmenlik Eğitimi Elektronik öğrenci ürün dosyası Facebook
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: 1 |