Bu araştırmanın temel amacı öğretmenlerin eğitim
örgütlerindeki değişim sürecine ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırma
betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Şahin ve Nayır
(2017) tarafından geliştirilen “Örgütsel Değişim” Ölçeği kullanılmıştır. Ölçek
örgütsel değişimin nedenleri, örgütsel değişime hazır olma düzeyi ve örgütsel
değişimin engelleri olmak üzere üç faktörden oluşmaktadır. Araştırmanın çalışma evrenini Ankara ili Altındağ, Keçiören ve Pursaklar ilçesindeki
resmi ve özel öğretim kurumlarında görevli 350 öğretmenler oluşturmaktadır.
Araştırmanın sonucuna göre, öğretmenler örgütsel değişimin nedenlerine ilişkin ifadeleri
oldukça, örgütsel değişime hazır olma ve örgütsel değişimin engellerine ilişkin
ifadeleri kısmen etkili bulmaktadır. Öğretmenlerin örgütsel değişimin
nedenlerine ilişkin görüşleri cinsiyete, okul türüne, kıdeme ve branşa göre
anlamlı bir farklılık göstermediği, ancak okul
kademesine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin örgütsel değişime hazır olma düzeylerine ilişkin
görüşleri okul türü, okul kademesi, kıdem ve branşa göre anlamlı bir farklılık
göstermediği, ancak cinsiyete göre anlamlı bir farklılık
gösterdiği saptanmıştır.
Öğretmenlerin örgütsel değişimin engellerine ilişkin görüşleri cinsiyete, okul
türüne, okul kademesine, kıdeme ve branşa göre anlamlı bir farklılık
göstermemektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: 4 |