Hizmet
pazarlaması alanında internetin kullanımıyla ilgili bilimsel araştırmalar
artmaktadır. Ancak turizm alanında çevresel pazarlamanın internet üzerinden
nasıl yapıldığı hakkında, yeterli bilgi bulunmamaktadır. Konaklama
işletmelerinin internet kullanımına ya da internet içeriklerine ilişkin
geçmişte yapılmış çalışmalar bulunsa da, özellikle yeşil yıldız sertifikalı
konaklama işletmelerinin çevresel içeriklerinin belirlenmesine yönelik yapılmış
araştırmaya rastlanmamıştır. Bu araştırma da, yazındaki bu boşluğa dikkat
çekmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, yeşil yıldız sertifikası almış
konaklama işletmelerinin, internet sitelerinde çevresel ilgilerini gösteren ifadelerin
bulunup bulunmadığı ve bu ifadelerin teması incelenmiştir. Yeşil yıldız
sertifikası sahibi 407 konaklama işletmesinden 406 tanesinin interneti sitesi
incelenmiştir. Tespit edilen çevresel ifadelerin temasına bakılmıştır. Yapılan
içerik analizi sonucunda, yeşil yıldızlı konaklama işletmelerinin internet sitelerinde,
çevresel ifadelerin yetersiz olduğu tespit edilmiştir. İlgili işletmelerin
çevreye gerçek anlamda önem vermesi ve bu önemi internet sitelerine de
yansıtması, büyük önem arz etmektedir.
Çevre Sürdürülebilirlik Yeşil Yıldız Konaklama İşletmeleri İçerik Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 11 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: 4 |