Bir toplumun gelişmesini sağlayan temel
dinamiklerin başında hiç kuşkusuz eğitim gelmektedir. Nitelikli insan eğitimi
söz konusu olduğunda birçok faktörün etkisi bulunmaktadır. Kuşkusuz bu
faktörlerin en önemlilerinden biri eğitim uygulamalarıdır. Eğitim uygulamaları
da pek çok disiplinin etkisinde evrilerek günümüze taşınmakta ve hatta dönem
dönem yeni paradigma arayışları görülmektedir. Çalışmada günümüz bilgi
toplumunun ihtiyaçlarına hitap edecek eğitim uygulamaları arayışında tıp
biliminin rolü araştırılmıştır. Bunun için tek oturumda Google arama motorunda
bu konuda kapsamlı bir tarama gerçekleştirilmiştir. “Eğitim, tıp, paradigma”
kelimeleri girilerek elde edilen veriler analiz edilmek üzere
sınıflandırılmıştır. İstatistiksel analiz sonucu anlamlı bulunan ve çalışmanın
amacı ile tutarlı olan veriler literatür eşliğinde tartışılmıştır. Hem
bilgisayar hem de literarür taramasında Ülkemiz’de ve Dünya’da doğrudan tıp
biliminin eğitim bilimine katkısını konu alan çalışmaya rastlanmamış; ancak
dolaylı olarak da olsa bu konunun son yıllarda sıkça ele alındığı saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ağustos 2020 |
Gönderilme Tarihi | 13 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 24 Sayı: 2 |