Konuşmanın düşünme, anlama ve öğrenmeyi teşvik etme gücünden faydalanan pedagojik bir yaklaşım olan diyalojik öğretim güncel yaklaşımlar arasında dikkat çekmektedir. Diyalojik öğretim, olumlu etkileri nedeniyle eğitimin pek çok alanında uygulanmaktadır. Müzik, fen bilimleri, sağlık, beden eğitimi, özel eğitim ve eğitimde teknoloji uygulamaları olmak üzere bu yaklaşımın geniş bir kullanım alanı vardır. Okuma, yazma, konuşma ve dinleme alanlarını kapsayan ana dili eğitiminde de diyalojik öğretimden faydalanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı diyalojik öğretimin ana dili eğitiminde kullanımının katkılarını yapılan makale çalışmaları üzerinden temel dil becerilerine göre sınıflandırarak ortaya koymaktır. Çalışma içerik analizi yönteminin meta-sentez yaklaşımı kullanılarak yapılmıştır. Sonuç olarak diyalojik öğretimin ana dili eğitiminde kullanımının dört temel dil becerisinin gelişimine katkı sağladığı ve bu beceri alanlarında daha derin ve etkili anlama, üst düzey düşünme ve üst bilişi geliştirme ile motivasyonu artırma konusunda etkili olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 24 Sayı: 3 |