Son yıllarda eğitim teknolojilerindeki gelişmelerle birlikte sosyal bilgiler eğitiminde teknoloji kullanımını yönelik araştırmaların sayısı hızla artmıştır. Bu araştırmanın amacı alanyazında yer alan çalışmalardaki temel eğilimleri ortaya koymak ve ileride yapılacak araştırmalara katkı sağlamaktır. Tarama modeli ile yürütülen bu araştırmada veri toplama aracı olarak doküman incelemesinden faydalanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye’de sosyal bilgiler dersi kapsamında eğitim teknolojileri üzerine yapılan çalışmalar oluşturmuştur. Araştırma kapsamında bir örnekleme yöntemi kullanılmamış olup; çalışma evreninin tamamına ulaşmak hedeflenmiştir. Araştırma kapsamında toplam 136 çalışmaya ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretiminde teknoloji kullanımına yönelik olarak yapılan çalışmaların 1999-2019 yılları arasında gerçekleştirildiği ve yapılan çalışmaların sıklığı yıllara göre gittikçe artış gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıca analiz edilen çalışmalarda yer alan öneriler; altyapı geliştirme, öğretmen eğitimi, ders işleme süreci, materyal ve içerik geliştirme ve yeni araştırmalar olmak üzere beş kategori altında gruplandırılmıştır. Çalışmanın sosyal bilgiler eğitimi kapsamında teknoloji odaklı çalışma yapacak araştırmacılara rehber olacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 25 Sayı: 3 |