Türkiye, Türkiye’de yaşayan Suriyelilerin insani ihtiyaçlarını karşılamak, temel insani hizmetlere erişimlerini sağlamak için büyük bir çaba göstermektedir. Ancak bazı etkenlerden dolayı Suriyelilerin insani hizmetlere erişiminde sorunlar yaşanmaktadır. Suriyelilerin erişimde sorun yaşadığı insani hizmetlerden biri de eğitim hizmetleridir. Türkiye genelinde zorunlu eğitim çağında olan Suriyeli çocukların yaklaşık % 37’si, Ankara’da ise yaklaşık % 40’ı eğitime erişim sorunu yaşamaktadır. Bu araştırma Ankara’da yaşayan Suriyeli çocukların eğitime erişim sorunu yaşamasına neden olan etkenlerin aileler arasında yaşanma yaygınlığını belirlemeyi, eğitime etkisini açıklamayı, söz konusu etkenleri ortadan kaldıracak ya da olumsuz etkilerini azaltacak önerilerle Suriyeli çocukların eğitime erişim oranının artmasına katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Araştırmanın yöntemi karma yöntemdir. Araştırma kapsamında zorunlu eğitim çağında olan çocuğu eğitme erişim sorunu yaşayan 256 katılımcıya ulaşılmıştır. Veri toplamak için araştırmanın nicel bölümünde anket uygulaması, nitel bölümünde bazı katılımcılarla görüşmeler yapılmıştır. Araştırma Ankara’da Altındağ ilçesi sınırları içerisinde Suriyelilerin yoğun olarak yaşadıkları yerlerde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel verilerin analizinde Microsoft Offise Excell Programı kullanılarak frekans analizi yapılmış, nitel verilerin analizinde Microsoft Offise Word Programı kullanılarak içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda ekonomik durum, güvenlik yetersizliği ve okul ortamı kaynaklı etkenlerin daha yaygın olarak yaşandığı görülmektedir. Eğitime erişim sorunu yaşanmasına neden olan ve yaygın olarak yaşanan bu etkenlerin olumsuz etkilerini ortadan kaldırmak ya da en az düzeye indirmek için; Suriyeliler ekonomik olarak desteklenmeli, yaşadıkları yerin daha güvenli olması için gerekli tedbirler alınmalı, dil öğrenmeleri sağlanmalı, Suriyeli öğrencilerin devam ettiği okullar daha fazla desteklenmeli, çocuklara yapılan araç gereç, kırtasiye, giyim yardımlarda öğrenciler arasında Suriyeli-yerel ayrımı yapılmamalıdır.
.......
.......
..........
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | ....... |
Yayımlanma Tarihi | 13 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 25 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 25 Sayı: 3 |