Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN MÜZEYE İLİŞKİN ALGILARI

Yıl 2024, Cilt: 28 Sayı: 1, 335 - 354, 07.04.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1352066

Öz

Müzeler, okul dışı öğrenme ortamlarından biri olup önemli bir bilgi ve birikim merkezleridir. Bu çalışmada, ilkokul öğretmenlerinin “müze” algıları incelenmiştir. Öğretmenlerin müzeyi nasıl algıladıkları, kavramsallaştırdıkları ve zihinlerinde nasıl bir müze şeması olduğu araştırılmıştır. Çalışma, nitel araştırma modeline dayalı olarak yürütülmüştür. Araştırma, temel nitel araştırma deseninde gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Mersin ili Akdeniz, Mezitli, Toroslar ve Yenişehir ilçelerinde bulunan resmi ilkokullarda görev yapan 14 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Katılımcıların seçilmesinde, amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olanj ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veriler, görüşme yoluyla toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde kod, kategori, tema sistematiği kullanılarak hiyerarşik bir kodlama gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler genel olarak değerlendirildiğinde, katılımcıların müzeyi “tarih ve kültür”, “öğrenme ve kişisel gelişim” ve “maddi kanıt” odaklı olarak algıladıkları; müzeleri duyusal, eğitsel, sanatsal, tarihi ve kültürel içerikli mekânlar olarak gördükleri ve müzeyi kişiye bireysel, sosyal ve sanatsal bir deneyim kazandıran öğrenme mekânı olarak düşündükleri tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları, katılımcıların müzeyi müzeyle olan ilişkilerine göre tanımlama eğiliminde olduklarını göstermiştir. Araştırma bulguları, müzenin ilkokul öğretmenlerince üç farklı bağlamda anlaşıldığını ampirik olarak göstermekte ve öğretmenlerin müze algılarındaki bireysel farklılıklar için açık kanıtlar sağlamaktadır.

Kaynakça

  • Alelis, G., Bobrowicz, A., & Ang, C. S. (2013). Exhibiting emotion: Capturing visitors’ emotional responses to museum artefacts. Lecture Notes in Computer Science, 47, 429-438.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bilgi Sistemleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mert Çetin 0000-0002-2698-4699

Nilgün Dağ 0000-0002-5084-6472

Yayımlanma Tarihi 7 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 29 Ağustos 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 28 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çetin, M., & Dağ, N. (2024). İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN MÜZEYE İLİŞKİN ALGILARI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 28(1), 335-354. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1352066
AMA Çetin M, Dağ N. İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN MÜZEYE İLİŞKİN ALGILARI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. Nisan 2024;28(1):335-354. doi:10.20296/tsadergisi.1352066
Chicago Çetin, Mert, ve Nilgün Dağ. “İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN MÜZEYE İLİŞKİN ALGILARI”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28, sy. 1 (Nisan 2024): 335-54. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1352066.
EndNote Çetin M, Dağ N (01 Nisan 2024) İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN MÜZEYE İLİŞKİN ALGILARI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28 1 335–354.
IEEE M. Çetin ve N. Dağ, “İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN MÜZEYE İLİŞKİN ALGILARI”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 28, sy. 1, ss. 335–354, 2024, doi: 10.20296/tsadergisi.1352066.
ISNAD Çetin, Mert - Dağ, Nilgün. “İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN MÜZEYE İLİŞKİN ALGILARI”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28/1 (Nisan 2024), 335-354. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1352066.
JAMA Çetin M, Dağ N. İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN MÜZEYE İLİŞKİN ALGILARI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2024;28:335–354.
MLA Çetin, Mert ve Nilgün Dağ. “İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN MÜZEYE İLİŞKİN ALGILARI”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 28, sy. 1, 2024, ss. 335-54, doi:10.20296/tsadergisi.1352066.
Vancouver Çetin M, Dağ N. İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN MÜZEYE İLİŞKİN ALGILARI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2024;28(1):335-54.