Bu araştırma ile 2015 yılında Yükseköğretim Kurulu tarafından başlatılan sağlıkta lisans tamamlama programı kapsamında, devlet üniversiteleri bünyelerindeki sosyal hizmet bölümlerine yerleşen lisans tamamlama öğrencilerinin deneyimlerini saptamak amacıyla kartopu örneklem ile nitel yarı yapılandırılmış derinlemesine 19 görüşme gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamdaki öğrencilerin deneyimleri ve yaşadıkları sorunlara dair yeterli düzeyde araştırma bulunmamaktadır. Bu nedenle bu kapsamdaki öğrencilerin deneyimleri sosyal hizmetin eğitiminin geleceği için önemlidir. Lisans tamamlama programı kapsamındaki sosyal hizmet öğrencilerinin, bölümü bilinçli olarak seçtiği ve sosyal hizmeti bildiği görülmüştür. Fakat lisans tamamlama öğrencilerinin eğitim hayatlarında zorlandıkları, dersleri zor buldukları ve sınıf arkadaşları ile akademik kadronun önyargılı tutum ve davranışları ile karşılaştıkları ortaya çıkmıştır. Sosyal hizmet eğitiminin kapsayıcı ve mesleğin odağı gereği ayrımcılık ve önyargıdan bağımsız olması için lisans tamamlama öğrencileri ve öğretim elemanları ile yapılacak araştırmaların ve iyileştirme faaliyetlerinin yapılması önerilmektedir.
Sağlıkta Lisans Tamamlama Yök Sosyal Hizmet Sosyal Hizmet Eğitimi Nitel Araştırma Önyargı.
Etik kurul izinleri alınmış olup yazarlar arası çıkar çatışması yoktur.
-
-
-
With this research, within the scope of the undergraduate completion program in health initiated by High Education Board in 2015, 19 qualitative semi-structured in-depth interviews were conducted with snowball sampling in order to determine the experiences of undergraduate completion students placed in social work departments of state universities. There is not enough research on the experiences and problems of the students in this context. Therefore, the experiences of students in this context are important for the future of social work education. It was observed that social work students within the scope of the undergraduate completion program chose the department consciously and knew about social work. However, it has been revealed
that undergraduate completion students have difficulties in their education life, find the lessons difficult, and encounter prejudiced attitudes and behaviors of their classmates and academic staff. In order for social work education to be inclusive and free from discrimination and prejudice due to the focus of the profession, it is recommended that research and improvement activities be carried out with undergraduate completion students and lecturers.
: Health Completion Program Yök Social Work Social Work Education Qualitative Research Prejudice
-
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 12 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 28 Sayı: 2 |