The
purpose of this study is to examine the relationship between academic
motivation and life satisfaction level of university students of Faculty of
Sport Sciences. In line with this aim, the research sample consists of 461
students randomly selected from the Faculty of Sport Sciences in Erciyes
University. To collect data, the study used Academic Motivation Scale, Life
Satisfaction Scale and 'Personal Information Form' which was created by the
researcher. The data obtained through the Personal Information Form was
statistically analyzed using SPSS 20.0 package program. The candidates'
personal information and inventory total scores and factor points were
presented by calculating frequency (f) and percentage (%) values. Pearson
Moment Correlation Coefficient analysis (r) was performed to indicate the
relationship between the points obtained from the scales while multiple
regression analysis was performed to identify whether the points are predictor
of each other (β). As a result, it is concluded that there is a significant
relationship between academic motivation and life satisfaction and life
satisfaction scores of those with high academic motivation level are high.
Bu araştırmanın amacı, spor bilimleri fakültelerinde öğrenim gören
öğrencilerin akademik motivasyon düzeyleri ile yaşam doyumu arasındaki
ilişkinin incelenmesidir. Araştırma grubu; Erciyes Üniversitesi spor bilimleri
fakültesinde öğrenim gören tesadüfü yöntemle seçilmiş 461 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak; Akademik motivasyon
ölçeği, yaşam doyum ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan “Sosyo Demografik
Bilgi Formu” kullanılmıştır. Kişisel Bilgi Formu, Akademik motivasyon ölçeği ve
yaşam doyum ölçeğinden elde edilen veriler SPSS 20.0 paket programı ile
istatistiksel analizleri yapılmıştır. Adaylara ilişkin kişisel bilgiler ve
envanter toplam puanları ve faktör puanları frekans (f) ve yüzde (%) değerleri
tespit edilerek verilmiştir. Ölçeklerden elde edilen puanların arasındaki
ilişkiyi ortaya koyabilmek için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon analizi
(r) ve elde edilen puanlarının birbirinin yordayıcı olup olmadığını tespit
edebilmek için Çoklu regresyon analizi uygulanmıştır (β). Sonuç olarak akademik
motivasyon ile yaşam doyumu arasında anlamlı ilişki olduğu akademik motivasyon
düzeyi yüksek olanların yaşam doyumu puanlarının da yüksek olduğu sonucuna
ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 24 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2 |
TÜBİTAK-ULAKBİM DERGİPARK AKADEMİK bünyesinde kurulan Türk Spor Bilimleri Dergisi Doçentlik başvurusu Ulusal Makale b maddesi kapsamındadır.