Spor, günümüzde yaşamın
birçok yönüyle yakından ilgili, pek çok işlev ve işlerliğe sahip alanlardan
birini temsil ederken, artık endüstriyel bir ürün haline gelmeye başlamıştır.
Sporda inovasyon ise her seferinde büyüleyen ve hayret uyandıran bir konudur.
Spor izleyicisi, katılımcısı veya sporcular tarafından sporda inovasyonun
kökeni nadiren merak edilse de sporda inovasyon spor örgütleri, işletmeleri,
büyük organizasyon düzenleyicileri, hatta düzenlediği organizasyonda büyük etki
uyandırabilmek adına devletler için büyük bir öneme sahiptir. Bunun yanında
sporda inovasyon genel olarak yeni bir yönetim, süreç, organizasyon, pazarlama
bakış açısının uygulanması veya yeni bir spor ürününün ortaya konmasıdır.
Sporda inovasyon spor örgütleri açısından organizasyonu kolaylaştıran bir araç,
spor işletmeleri açısından kazanç, büyük organizasyon düzenleyen ülkeler
açısından da itibar kazandıran bir olgudur. Uluslararası literatür
incelendiğinde büyük spor organizasyonlarında inovasyon uygulaması olarak
görülebilecek birçok yenilik organizasyon işleyişine dahil edilmiştir. Bu
nedenle bu araştırmada spor inovasyonu ve örneklerini daha belirgin kılabilmek
için farklı bir bakış açısı oluşturulmaya çalışılarak sporda inovasyon olarak
sınıflandırılabilecek ürünsel, süreçsel, hizmetsel, organizasyonel ve pazarlama
odaklı inovasyonlar spor ile ilişkilendirilmiştir.
Today
sport represents one of the areas which is closely related with many aspects of
life and has a number of functions and operabilities. However, it has begun to
be an industrial product recently. Innovation in sport, on the other hand, is a
subject glamourizing and arousing astonishment every single time. Even though
sport audience, participants or sportsmen seldomly wonder the origin of innovation
in sport; innovation in sport has a great importance for states in terms of
influencing the sport organizations, businesses, large organizers and even
organizations being arranged. In addition, innovation in sport is generally
considered an act of applying a new viewpoint of management, process,
organization and marketing or presenting a new sport product. Innovation in
sport is a means of easing the organization for sport organizations, an
acquisition for sport businesses and a phenomenon bringing a prestige for
countries arranging big organizations. Examining the international literature;
many innovations which could be considered innovation applications in large
sport organizations have been included in the organization operation. Thus,
this study associated production, process, service, organization and marketing
oriented innovations that could be classified as innovations in sport with
sport by trying to create a different viewpoint in order to make sport
innovation and examples more distinctive.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 16 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |
TÜBİTAK-ULAKBİM DERGİPARK AKADEMİK bünyesinde kurulan Türk Spor Bilimleri Dergisi Doçentlik başvurusu Ulusal Makale b maddesi kapsamındadır.