Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Spor Eğitimi Alan Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeylerinin Farklı Kişisel Değişkenlere Göre İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 2, 51 - 57
https://doi.org/10.46385/tsbd.1561453

Öz

Bu çalışma, spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin girişimcilik düzeylerini belirlemeyi ve bu düzeyleri etkileyen faktörleri analiz etmeyi amaçlamaktadır. Araştırma kapsamında genel tarama modellerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Betimsel yöntem durumlar arası ilişkilerin ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmaya 153’ü erkek 91’i kadın olmak üzere toplam 244 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve üniversite öğrencilerine yönelik girişimcilik ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmış ve bilimsel araştırmalarda istenen temel varsayım testleri gerçekleştirildikten sonra bağımsız t testi ve Anova testleri yapılmıştır. Araştırma için yapılan analizler sonra elde edilen bulgulara göre spor eğitimi gören üniversite öğrencilerinin girişimciliklerinin düşük düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular, spor eğitimi programlarının müfredat geliştirme süreçlerine katkıda bulunabilir ve girişimcilik eğitimi stratejilerinin oluşturulmasında önemli bir temel sağlayabilir.

Kaynakça

  • Aydın, Z. B. ve Coşkun Kasap, G. (2019). Demografik özelliklerin ve girişimcilik eğitiminin girişimcilik eğilimi üzerine etkisi: U.Ü. teknik bilimler yüksek okulu örneği. Paradoks Ekonomi Sosyoloji ve Politika Dergisi, 15(1), 97- 118.
  • Bakırtaş, H. ve Tekinşen, A. (2006). E-ticaretin girişimcilik üzerindeki etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16, 125-138.
  • Balaban, Ö. ve Özdemir, Y. (2008). Girişimcilik eğitiminin girişimcilik eğilimi üzerindeki etkisi: Sakarya Üniversitesi İİBF Örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3(2), 133-147.
  • Barutçu, E., Barutçu, E. ve İrmiş, A. (2012). Öğrencilerin kendilerini girişimci bir kişiliğe sahip görmelerini ve iş kurma niyetlerini etkileyen faktörler: bir alan araştırması. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 26(2), 1-25.
  • Candan, H. (2011). Osmanlı’dan günümüze türk topraklarında girişimcilik serüvenine dair bir değerlendirme. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2), 157-174.
  • Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2011). Research Methods in Education (7. bs.). New York: Routledge.
  • Drucker, P. F. (1985). Innovation and Entrepreneurship, London: Heinnemann.
  • Geri, S. (2013). Research on entrepreneurial characteristics of students in school of physical education and sports, Turkish Journal of Education, 2(3), 50-60.
  • Harris, M. L. ve Gibson, S. G. (2008). Examining the entrepreneurial attitudes of US Business Students. Education & Training, 50(7), 568-581.
  • İşcan, Ö. F., Kaygın, E., (2011), Potansiyel girişimciler olarak üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerini belirlemeye yönelik bir araştırma, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 275-286.
  • Katz, J., ve Gartner, W. B. (1988). Properties of Emerging Organizations. The Academy of Management Review, 13(3), 429-441. Özman, C. (2013). Spor yöneticiliği bölümünde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin girişimcilik düzeyinin değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Öztürk, R. ve Serinkan, C. (2023). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerinin belirlenmesi: pamukkale üniversitesi örneği, Yeni Fikir Dergisi, 15 (30), 01-09 DOI: 10.57205/yenifikirjournal.1211728
  • Samuel, Y. A., Ernest, K. Ve Awuah, J. B. (2013). An assessment of entrepreneurship intention among Sunyani Polytechnic Marketing Students. International Review of Management and Marketing, 1, 37-49.
  • Schumpeter, J. A. (1934). The Theory of Economic Development, Cambridge MA, Harvard: University Press.
  • Shane, S. ve Venkataraman, S. (2000). The promise of enterpreneurship as a field of research. The Academy of Management Review, 25(1), 217-226.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistic (6. bs.). USA: Pearson.
  • Weinberg, R. S. ve Gould, D. (2014). Foundations Of Sport And Exercise Psychology. 6th Edition. Human Kinetics.
  • Yılmaz, E., ve Sünbül, A. M. (2009). Üniversite öğrencilerine yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 195-203.

Investigation of Entrepreneurship Levels of University Students Receiving Sports Education According to Different Personal Variables

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 2, 51 - 57
https://doi.org/10.46385/tsbd.1561453

Öz

This study aims to determine the entrepreneurship levels of university students receiving sports education and to analyze the factors affecting these levels. Within the scope of the research, the descriptive scanning model, one of the general scanning models, was used. The descriptive method aims to reveal the relationships between situations. A total of 244 students, 153 of whom were male and 91 were female, participated in the research voluntarily. Personal information form and entrepreneurship scale for university students were used as data collection tools in the research. SPSS package program was used in the analysis of the obtained data and after performing the basic assumption tests required in scientific research, independent t test and Anova tests were conducted. According to the findings obtained after the analysis conducted for the research, it was determined that the entrepreneurship of university students receiving sports education was at a low level.The findings obtained can contribute to the curriculum development processes of sports education programs and provide an important basis for the creation of entrepreneurship education strategies.

Kaynakça

  • Aydın, Z. B. ve Coşkun Kasap, G. (2019). Demografik özelliklerin ve girişimcilik eğitiminin girişimcilik eğilimi üzerine etkisi: U.Ü. teknik bilimler yüksek okulu örneği. Paradoks Ekonomi Sosyoloji ve Politika Dergisi, 15(1), 97- 118.
  • Bakırtaş, H. ve Tekinşen, A. (2006). E-ticaretin girişimcilik üzerindeki etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16, 125-138.
  • Balaban, Ö. ve Özdemir, Y. (2008). Girişimcilik eğitiminin girişimcilik eğilimi üzerindeki etkisi: Sakarya Üniversitesi İİBF Örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3(2), 133-147.
  • Barutçu, E., Barutçu, E. ve İrmiş, A. (2012). Öğrencilerin kendilerini girişimci bir kişiliğe sahip görmelerini ve iş kurma niyetlerini etkileyen faktörler: bir alan araştırması. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 26(2), 1-25.
  • Candan, H. (2011). Osmanlı’dan günümüze türk topraklarında girişimcilik serüvenine dair bir değerlendirme. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2), 157-174.
  • Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2011). Research Methods in Education (7. bs.). New York: Routledge.
  • Drucker, P. F. (1985). Innovation and Entrepreneurship, London: Heinnemann.
  • Geri, S. (2013). Research on entrepreneurial characteristics of students in school of physical education and sports, Turkish Journal of Education, 2(3), 50-60.
  • Harris, M. L. ve Gibson, S. G. (2008). Examining the entrepreneurial attitudes of US Business Students. Education & Training, 50(7), 568-581.
  • İşcan, Ö. F., Kaygın, E., (2011), Potansiyel girişimciler olarak üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerini belirlemeye yönelik bir araştırma, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 275-286.
  • Katz, J., ve Gartner, W. B. (1988). Properties of Emerging Organizations. The Academy of Management Review, 13(3), 429-441. Özman, C. (2013). Spor yöneticiliği bölümünde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin girişimcilik düzeyinin değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Öztürk, R. ve Serinkan, C. (2023). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerinin belirlenmesi: pamukkale üniversitesi örneği, Yeni Fikir Dergisi, 15 (30), 01-09 DOI: 10.57205/yenifikirjournal.1211728
  • Samuel, Y. A., Ernest, K. Ve Awuah, J. B. (2013). An assessment of entrepreneurship intention among Sunyani Polytechnic Marketing Students. International Review of Management and Marketing, 1, 37-49.
  • Schumpeter, J. A. (1934). The Theory of Economic Development, Cambridge MA, Harvard: University Press.
  • Shane, S. ve Venkataraman, S. (2000). The promise of enterpreneurship as a field of research. The Academy of Management Review, 25(1), 217-226.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistic (6. bs.). USA: Pearson.
  • Weinberg, R. S. ve Gould, D. (2014). Foundations Of Sport And Exercise Psychology. 6th Edition. Human Kinetics.
  • Yılmaz, E., ve Sünbül, A. M. (2009). Üniversite öğrencilerine yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 195-203.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Faaliyetleri Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Abdulkadir Ekin 0000-0001-9421-711X

Ali Erdoğan 0000-0001-8306-5683

Özcan Ay 0009-0003-1259-3552

Erken Görünüm Tarihi 31 Ekim 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 4 Ekim 2024
Kabul Tarihi 28 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ekin, A., Erdoğan, A., & Ay, Ö. (2024). Spor Eğitimi Alan Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeylerinin Farklı Kişisel Değişkenlere Göre İncelenmesi. Türk Spor Bilimleri Dergisi, 7(2), 51-57. https://doi.org/10.46385/tsbd.1561453

TÜBİTAK-ULAKBİM DERGİPARK AKADEMİK bünyesinde kurulan Türk Spor Bilimleri Dergisi Doçentlik başvurusu Ulusal Makale b maddesi kapsamındadır.