Bu çalışma, spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin girişimcilik düzeylerini belirlemeyi ve bu düzeyleri etkileyen faktörleri analiz etmeyi amaçlamaktadır. Araştırma kapsamında genel tarama modellerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Betimsel yöntem durumlar arası ilişkilerin ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmaya 153’ü erkek 91’i kadın olmak üzere toplam 244 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve üniversite öğrencilerine yönelik girişimcilik ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmış ve bilimsel araştırmalarda istenen temel varsayım testleri gerçekleştirildikten sonra bağımsız t testi ve Anova testleri yapılmıştır. Araştırma için yapılan analizler sonra elde edilen bulgulara göre spor eğitimi gören üniversite öğrencilerinin girişimciliklerinin düşük düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular, spor eğitimi programlarının müfredat geliştirme süreçlerine katkıda bulunabilir ve girişimcilik eğitimi stratejilerinin oluşturulmasında önemli bir temel sağlayabilir.
This study aims to determine the entrepreneurship levels of university students receiving sports education and to analyze the factors affecting these levels. Within the scope of the research, the descriptive scanning model, one of the general scanning models, was used. The descriptive method aims to reveal the relationships between situations. A total of 244 students, 153 of whom were male and 91 were female, participated in the research voluntarily. Personal information form and entrepreneurship scale for university students were used as data collection tools in the research. SPSS package program was used in the analysis of the obtained data and after performing the basic assumption tests required in scientific research, independent t test and Anova tests were conducted. According to the findings obtained after the analysis conducted for the research, it was determined that the entrepreneurship of university students receiving sports education was at a low level.The findings obtained can contribute to the curriculum development processes of sports education programs and provide an important basis for the creation of entrepreneurship education strategies.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 4 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2 |
TÜBİTAK-ULAKBİM DERGİPARK AKADEMİK bünyesinde kurulan Türk Spor Bilimleri Dergisi Doçentlik başvurusu Ulusal Makale b maddesi kapsamındadır.