Karar alma ve kararların uygulanması, yönetim sürecinde sıklıkla karşılaşılan bir süreçtir. Karar vericiler ve uygulayıcıların öngörülü ve planlı olması ile alınan kararların etkili ve uygulanabilir olması sağlanacaktır. Karar alma mekanizmaları örgütlerin kurumsallaşma yapılarına göre değişebilmektedir. Demokratik bir yönetim anlayışını benimseyen örgütler karar alma süreçlerinde katılımı esas alırken; daha otokratik ve tepeden inme yönetimi benimseyen örgütler ise karar alma süreçlerinde katılımı önemsememektedir. Bu çalışmada karar alma süreçlerinde katılımı esas alan katılımcı yönetim anlayışı üzerinde durulmuştur. Bu anlayış çerçevesinde ülkemizde T.C. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı olarak 1943 yılında kurulan ve üyelerine hizmet sağlayan bir sosyal yardım sandığı olan İlkokul Öğretmenleri Sağlık ve Sosyal Yardım Sandığı (İLKSAN) incelenmiştir. Çalışmada; Sandığın mevzuatları ve faaliyet raporlarından faydalanılarak İLKSAN’da katılımcı bir yönetim anlayışının hâkim olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda İLKSAN’ın katılımcı bir yönetim anlayışının gerektirdiği ölçüde katılıma ve denetime önem verdiği sonucuna varılmıştır.
Katılım Katılımcı Yönetim İlkokul Öğretmenleri Sağlık ve Sosyal Yardım Sandığı (İLKSAN)
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Siyaset Bilimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 26 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2 |