Örgütlerde, yerel yönetimlerde ve devletlerin yönetiminde karar alma ve uygulama aşamasında çalışanların ve halkın fikirlerinin alınması ile ayakları daha sağlam yere basan yönetim modeli de geliştirilmiş olacaktır. Katılım olarak adlandırılan ve bireylerin karar alma süreçlerinde söz sahibi olmasına imkan tanıyan bu kavram ile yönetim süreci de değişkenliğe uğramaktadır. Bu süreçte özellikle internetin gelişimiyle birlikte sosyal medya kanallarının da önemli bir etkisi olmuştur. 2000’li yılların başından itibaren internetin hızlı gelişimi ve bunun sonucunda sosyal medyanın hayatın her alanında geçerliliğini hissettirmesi ile artık bireyler bu sayede yönetimde daha aktif bir rol alma imkanına da kavuşmaktadır. Sosyal medya aracılığıyla siyasetçiler, bürokratlar ve sanatçılar hedef kitlelerine anında ulaşabilmekte ve özellikle kamuda ve özel sektörde uygulanacak bir politikanın belirlenmesi sürecinde sosyal medya üzerinden geri bildirimler alınarak daha katılımcı bir yönetim sergilenmektedir. Bu doğrultuda hazırlanan çalışmada, internetin ve sosyal medya kanallarının ülkemizdeki gelişim seyri irdelenerek, yönetime katılım sürecinde nasıl bir misyon yüklenmesi gerektiği yönünde değerlendirmelerde bulunulacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yöneylem |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2021 |
Gönderilme Tarihi | 16 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 2 |