Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 20 Sayı: 3, 230 - 237, 30.12.2018
https://doi.org/10.15314/tsed.492061

Öz

Kaynakça

  • 1. Amman, M.T. Spor Sosyolojisi. Ed: H.C. İkizler, Sporda Sosyal Bilimler, İstanbul: Alfa Basım, 2000.
  • 2. Ayan, V. & Mülazımoğlu, O. Sporda Yetenek Seçimi ve Spora Yönlendirmede 8-10 Yaş Grubu Kız Çocuklarının Fiziksel Özelliklerinin ve Bazı Performans Profillerinin İncelenmesi (Ankara Örneği). Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2010, 4 (3): 152-159.
  • 3. Aydoğan, Y., Özyürek, A. & Akduman, G. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Spora İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. International Journal Of Science Culture And Sport (Intjscs), 2015, Special Issue 3, Issn: 2148-1148, Doi: 10.14486/Ijscs265
  • 4. Bluechhardt, M.H. & Shephard, R.I. “Using an Extra curriculum Physical Activitiy Program to Enhance Social Skills”, Journal of Learning Disabilities, 1995, 28(3): 160
  • 5. Coakley, I. Social Dimensions of Intensive Training and Participation in Youth Sports, Intensive Participation in Children's Sports, 1993.
  • 6. Çamlıyer, H. Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun. Can Ofset Yayıncılık, İzmir, 1997.
  • 7. Çelik, A. & Şahin, M. Spor ve çocuk gelişimi, The Journal of Academic Social Science Studies, JASSS-International Journal of Social Science, 2013, 6(1): 467-478.
  • 8. Çepni S. Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Üçyol Kültür Merkezi Yayınları, 2005.
  • 9. Çevik, O. & Kabasakal, K. Spor Etkinliklerinin, Engelli Bireylerin Toplumsal Uyumuna ve Sporla Sosyalleşmelerine Etkisinin İncelenmesi. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, ISSN: 1307-1149, 2013, 3 (2): 74-83.
  • 10. Erdal, G. Gelişim ve Öğrenme Kuramcılarına Göre Müzik Öğretim Yöntemlerinin Okul Öncesi Eğitimdeki Yeri, International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 2012, volume 1, issue 4.
  • 11. Ergun, N. Bedensel Engelli Çocuk ve Spor. Çoluk Çocuk Dergisi, 2003, 5: 26: 50.
  • 12. Fichter, J. Sosyoloji Nedir, (Çev.N. Çelebi). Atilla Kitabevi, Ankara, 1994.
  • 13. Filiz, K. Sporun Tanımlanması ve Kapsamının Belirlenmesi Üzerine Bir Çalışma. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2002, 22 (2): 203-211.
  • 14. Heper, E. Sporla ilgili kavramlar ve sporun tarihsel gelişimi, Spor Bilimlerine Giriş (Ed.: Ertan H), Anadolu Üniversitesi Yayınları, no:2509, Eskişehir, 2012.
  • 15. Hergüner, G. Çocuğun Spora Yönelmesinde Ailenin Rolü ve Önemi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğr. Gör, 2009.
  • 16. İlhan, L. Eğitilebilir Zihinsel Engelli Çocuklarda Beden Eğitimi ve Sporun Sosyalleşme Düzeylerine Etkisi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 2008, 3-16 (1): 315-324.
  • 17. Kaplan, Y. & Çetinkaya, G. Spor Yoluyla Toplumsallaşma-Yeniden Toplumsallaşma Süreci. International Journal of Science Culture and Sport, 2014, 2: 120-125.
  • 18. Keskin, V. Çocuklarını Spora Yönlendiren Anne ve Babaların Beklentileri, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2006.
  • 19. Korkmaz, N.H. Yaz Spor Okulları İle Çocukların Benlik Saygısı Arasındaki İlişki, Eğitim Fakültesi Dergisi XX, 2007, (1): 49-65.
  • 20. Kotan, Ç. & Yaman, Ç. İlköğretim Okullarında Okuyan Sporcu öğrencilerin Spor Yapmalarında Okul Ve Aile Faktörünün Etkisi (Sakarya İl Örneği), Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2009, 3 (1): 49-58.
  • 21. Matsumoto, D. & Konno, J. The Relationship Between Adolescents’ Participation in Judo, Quality of Live and Life Satisfaction, 2005, 38-(1):13-25.
  • 22. Milli Eğitim Bakanlığı. Temel Spor Eğitimi Öğretim Programı 9. Sınıf, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, Ankara, 2006.
  • 23. Muratlı, S. Çocuk ve Spor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2013.
  • 24. Nakamura, I. EJU Level 4 coachıng course of lecture notıes. Judo Principles, 2013.
  • 25. Nirun, N. Türkiye'nin Sosyal Gelişiminde Ailenin Rolü ve Önemi, I. Aile Şûrası Bildirimleri, 1990, s. 164.
  • 26. Özyürek, A., Özkan, İ., Begde, Z. & Yavuz, N.F. Okul Öncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Spor, International Journal of Science Culture and Sport (IntJSCS), ISSN: 2148-1148, Doi : 10.14486/IJSCS314, 2015, Special Issue 3,
  • 27. Stevens, J. The Way of Judo A Portrait of Jigoro Kano & His students, Shambhala Publications, 2013.
  • 28. Şimşek, S. İlköğretim 8. sınıf beden eğitimi dersinin öğrencilerin psikomotor gelişimine katkısı konusunda beden eğitimi öğretmenleri ve öğrencilerinin görüşleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1998.
  • 29. Ünsal, B. & Ramazanoğlu, F. Spor Medyasının Toplum Üzerindeki Sosyolojik Etkisi, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, ISSN: 2146-9199, 2013, 2(1): 36-46.
  • 30. Watanabe, J. & Avakian, L. The secret of judo (A Text for Instructors and Student). Tuttle Martial Arts Publications, 1960.
  • 31. Wayland, J., Pulkkinen B.P.E. & M. Sc., C.K. The Sport Science of Elite Judo Athletes (A Review & application for Training), National Library of Canada Cataloguing in Publication Data, 2001.
  • 32. Yetim, A. Sosyoloji ve Spor. Morpa Yayınları, Ankara, 2005.
  • 33. Yücel, A.S., Kılıç, B, Korkmaz, M. & Göral, K. Spor Yapan Çocukların Spor Tercihleri ve Bunu Etkileyen Bazı Faktörlerin İncelenmesi, Uluslararası Hakemli Akademik Spor Sağlık Ve Tıp Bilimleri Dergisi, 2015, 14: 20-54.
  • 34. Yücel, M. Gelişim ve Öğrenmenin Spor Kültürünün Oluşmasına Etkisi, Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 2004, 100-108.
  • 35. Ziyagil, M., Zorba, A., Bozatlı, E. S. & İmamoğlu, O. 6-14 Yaş Grubu Çocuklarda Yaş, Cinsiyet ve Spor Yapma Alışkanlığının Sürat ve Anaerobik Güce Etkisi, BESBD, 1999.

Judo Sport Regulations for Children's Parents in The Pre-School Children Judo Education: Study of Field

Yıl 2018, Cilt: 20 Sayı: 3, 230 - 237, 30.12.2018
https://doi.org/10.15314/tsed.492061

Öz

The fact that children have been acquainted with
sports from their early years is an important determinant of their attitudes
and behaviors in their future lives and constitutes the most basic part of a
country's athletic resource in broadcast sports policies. Early childhood is
important in supporting the development of children as well as in acquiring
certain habits. Quality management of this time zone is also important. For
this reason, in this research, it was aimed to examine the opinions and
expectations of the parents of preschool children who are in pre-school
education to direct their children to judo sports. The data are arranged in
categories, interpreted as descriptive and frequency. As a result, according to
priority order; it is important for the female parents that their children are
healthy, develop their own discipline, learn sports culture and morality.
Moreover, they want them to be psychologically good and healthy as well as
expecting them to socialize, learn sports culture and morality, develop their
self- discipline. Also, they are guiding their children to judo sports because
they want to improve morality, social cohesion and self-discipline. The results
obtained in Turkey Judo Federation and judo policies will be developed in
preschool education for coaches, and will create significant resources and
proposals for the strategy which has been developed for data.

Kaynakça

  • 1. Amman, M.T. Spor Sosyolojisi. Ed: H.C. İkizler, Sporda Sosyal Bilimler, İstanbul: Alfa Basım, 2000.
  • 2. Ayan, V. & Mülazımoğlu, O. Sporda Yetenek Seçimi ve Spora Yönlendirmede 8-10 Yaş Grubu Kız Çocuklarının Fiziksel Özelliklerinin ve Bazı Performans Profillerinin İncelenmesi (Ankara Örneği). Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2010, 4 (3): 152-159.
  • 3. Aydoğan, Y., Özyürek, A. & Akduman, G. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Spora İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. International Journal Of Science Culture And Sport (Intjscs), 2015, Special Issue 3, Issn: 2148-1148, Doi: 10.14486/Ijscs265
  • 4. Bluechhardt, M.H. & Shephard, R.I. “Using an Extra curriculum Physical Activitiy Program to Enhance Social Skills”, Journal of Learning Disabilities, 1995, 28(3): 160
  • 5. Coakley, I. Social Dimensions of Intensive Training and Participation in Youth Sports, Intensive Participation in Children's Sports, 1993.
  • 6. Çamlıyer, H. Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun. Can Ofset Yayıncılık, İzmir, 1997.
  • 7. Çelik, A. & Şahin, M. Spor ve çocuk gelişimi, The Journal of Academic Social Science Studies, JASSS-International Journal of Social Science, 2013, 6(1): 467-478.
  • 8. Çepni S. Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Üçyol Kültür Merkezi Yayınları, 2005.
  • 9. Çevik, O. & Kabasakal, K. Spor Etkinliklerinin, Engelli Bireylerin Toplumsal Uyumuna ve Sporla Sosyalleşmelerine Etkisinin İncelenmesi. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, ISSN: 1307-1149, 2013, 3 (2): 74-83.
  • 10. Erdal, G. Gelişim ve Öğrenme Kuramcılarına Göre Müzik Öğretim Yöntemlerinin Okul Öncesi Eğitimdeki Yeri, International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 2012, volume 1, issue 4.
  • 11. Ergun, N. Bedensel Engelli Çocuk ve Spor. Çoluk Çocuk Dergisi, 2003, 5: 26: 50.
  • 12. Fichter, J. Sosyoloji Nedir, (Çev.N. Çelebi). Atilla Kitabevi, Ankara, 1994.
  • 13. Filiz, K. Sporun Tanımlanması ve Kapsamının Belirlenmesi Üzerine Bir Çalışma. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2002, 22 (2): 203-211.
  • 14. Heper, E. Sporla ilgili kavramlar ve sporun tarihsel gelişimi, Spor Bilimlerine Giriş (Ed.: Ertan H), Anadolu Üniversitesi Yayınları, no:2509, Eskişehir, 2012.
  • 15. Hergüner, G. Çocuğun Spora Yönelmesinde Ailenin Rolü ve Önemi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğr. Gör, 2009.
  • 16. İlhan, L. Eğitilebilir Zihinsel Engelli Çocuklarda Beden Eğitimi ve Sporun Sosyalleşme Düzeylerine Etkisi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 2008, 3-16 (1): 315-324.
  • 17. Kaplan, Y. & Çetinkaya, G. Spor Yoluyla Toplumsallaşma-Yeniden Toplumsallaşma Süreci. International Journal of Science Culture and Sport, 2014, 2: 120-125.
  • 18. Keskin, V. Çocuklarını Spora Yönlendiren Anne ve Babaların Beklentileri, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2006.
  • 19. Korkmaz, N.H. Yaz Spor Okulları İle Çocukların Benlik Saygısı Arasındaki İlişki, Eğitim Fakültesi Dergisi XX, 2007, (1): 49-65.
  • 20. Kotan, Ç. & Yaman, Ç. İlköğretim Okullarında Okuyan Sporcu öğrencilerin Spor Yapmalarında Okul Ve Aile Faktörünün Etkisi (Sakarya İl Örneği), Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2009, 3 (1): 49-58.
  • 21. Matsumoto, D. & Konno, J. The Relationship Between Adolescents’ Participation in Judo, Quality of Live and Life Satisfaction, 2005, 38-(1):13-25.
  • 22. Milli Eğitim Bakanlığı. Temel Spor Eğitimi Öğretim Programı 9. Sınıf, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, Ankara, 2006.
  • 23. Muratlı, S. Çocuk ve Spor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2013.
  • 24. Nakamura, I. EJU Level 4 coachıng course of lecture notıes. Judo Principles, 2013.
  • 25. Nirun, N. Türkiye'nin Sosyal Gelişiminde Ailenin Rolü ve Önemi, I. Aile Şûrası Bildirimleri, 1990, s. 164.
  • 26. Özyürek, A., Özkan, İ., Begde, Z. & Yavuz, N.F. Okul Öncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Spor, International Journal of Science Culture and Sport (IntJSCS), ISSN: 2148-1148, Doi : 10.14486/IJSCS314, 2015, Special Issue 3,
  • 27. Stevens, J. The Way of Judo A Portrait of Jigoro Kano & His students, Shambhala Publications, 2013.
  • 28. Şimşek, S. İlköğretim 8. sınıf beden eğitimi dersinin öğrencilerin psikomotor gelişimine katkısı konusunda beden eğitimi öğretmenleri ve öğrencilerinin görüşleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1998.
  • 29. Ünsal, B. & Ramazanoğlu, F. Spor Medyasının Toplum Üzerindeki Sosyolojik Etkisi, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, ISSN: 2146-9199, 2013, 2(1): 36-46.
  • 30. Watanabe, J. & Avakian, L. The secret of judo (A Text for Instructors and Student). Tuttle Martial Arts Publications, 1960.
  • 31. Wayland, J., Pulkkinen B.P.E. & M. Sc., C.K. The Sport Science of Elite Judo Athletes (A Review & application for Training), National Library of Canada Cataloguing in Publication Data, 2001.
  • 32. Yetim, A. Sosyoloji ve Spor. Morpa Yayınları, Ankara, 2005.
  • 33. Yücel, A.S., Kılıç, B, Korkmaz, M. & Göral, K. Spor Yapan Çocukların Spor Tercihleri ve Bunu Etkileyen Bazı Faktörlerin İncelenmesi, Uluslararası Hakemli Akademik Spor Sağlık Ve Tıp Bilimleri Dergisi, 2015, 14: 20-54.
  • 34. Yücel, M. Gelişim ve Öğrenmenin Spor Kültürünün Oluşmasına Etkisi, Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 2004, 100-108.
  • 35. Ziyagil, M., Zorba, A., Bozatlı, E. S. & İmamoğlu, O. 6-14 Yaş Grubu Çocuklarda Yaş, Cinsiyet ve Spor Yapma Alışkanlığının Sürat ve Anaerobik Güce Etkisi, BESBD, 1999.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makeleler
Yazarlar

Sengul Demıral

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Kabul Tarihi 11 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Demıral, S. (2018). Judo Sport Regulations for Children’s Parents in The Pre-School Children Judo Education: Study of Field. Turkish Journal of Sport and Exercise, 20(3), 230-237. https://doi.org/10.15314/tsed.492061
AMA Demıral S. Judo Sport Regulations for Children’s Parents in The Pre-School Children Judo Education: Study of Field. Turk J Sport Exe. Aralık 2018;20(3):230-237. doi:10.15314/tsed.492061
Chicago Demıral, Sengul. “Judo Sport Regulations for Children’s Parents in The Pre-School Children Judo Education: Study of Field”. Turkish Journal of Sport and Exercise 20, sy. 3 (Aralık 2018): 230-37. https://doi.org/10.15314/tsed.492061.
EndNote Demıral S (01 Aralık 2018) Judo Sport Regulations for Children’s Parents in The Pre-School Children Judo Education: Study of Field. Turkish Journal of Sport and Exercise 20 3 230–237.
IEEE S. Demıral, “Judo Sport Regulations for Children’s Parents in The Pre-School Children Judo Education: Study of Field”, Turk J Sport Exe, c. 20, sy. 3, ss. 230–237, 2018, doi: 10.15314/tsed.492061.
ISNAD Demıral, Sengul. “Judo Sport Regulations for Children’s Parents in The Pre-School Children Judo Education: Study of Field”. Turkish Journal of Sport and Exercise 20/3 (Aralık 2018), 230-237. https://doi.org/10.15314/tsed.492061.
JAMA Demıral S. Judo Sport Regulations for Children’s Parents in The Pre-School Children Judo Education: Study of Field. Turk J Sport Exe. 2018;20:230–237.
MLA Demıral, Sengul. “Judo Sport Regulations for Children’s Parents in The Pre-School Children Judo Education: Study of Field”. Turkish Journal of Sport and Exercise, c. 20, sy. 3, 2018, ss. 230-7, doi:10.15314/tsed.492061.
Vancouver Demıral S. Judo Sport Regulations for Children’s Parents in The Pre-School Children Judo Education: Study of Field. Turk J Sport Exe. 2018;20(3):230-7.
Türk Spor ve Egzersiz Dergisi (TJSE) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.