Bu araştırmanın amacı, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin saldırganlık ve öfke düzeyleri ile psikolojik
performansları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2023-2024 eğitim öğretim yılında Kafkas
Üniversitesi Sarıkamış spor bilimleri fakültesindeki öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın
örneklemini Kafkas Üniversitesi Sarıkamış spor bilimleri fakültelerinde okuyan kadın ve erkek olmak üzere toplam
öğrenci 473 oluşmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları iki bölümden oluşmaktadır. Birinci
bölümde katılımcıların demografik özellikleri belirlemek için “Kişisel Bilgi Formu” ikinci bölümde ‘Sporda
Saldırganlık ve Öfke Ölçeği-SSÖÖ” ile Sporda Psikolojik Performans Değerlendirme Ölçeği (SPPDÖ)”
kullanılmıştır. Veri analizin de Non-parametrik tekniklerden yararlanılmıştır.
Araştırmanın bulgularına göre; Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin cinsiyet, yaş, sınıf, bölüm ve spor branşı
değişkenleri kullanılarak saldırganlık ve öfke düzeyleri ile psikolojik performansları arasındaki potansiyel ilişkinin
anlaşılmasını amaçlamıştır. Yapılan analizlerde, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve öfke alt
boyutunda Kadın öğrencilerin öfke düzeylerinin, erkeklere göre; yaş grubu ve saldırganlık alt boyutunda 21-23
yaş grubu ile 27 yaş ve üzeri grubu arasında; saldırganlık düzeyinde, anlamlı bir fark bulunmuştur. Ayrıca 21-23
yaş grubu, diğer yaş gruplarına göre daha düşük bir güdülenme düzeyine sahip olduğu diğer alt boyutlarda
anlamlı bir farka rastlanmamıştır. üniversite öğrencilerinin cinsiyet, yaş ve spor dalı gibi demografik faktörlerin,
öfke ve saldırganlık gibi psikolojik faktörlerde anlamlı farklılıklar oluşturduğunu ortaya koymaktadır.
Üniversite Saldırganlık Öfke Öğrenciler Psikolojik Performans
Background and purpose: This study aims to examine the relationship between aggression and anger levels and the psychological performance of students studying at the Faculty of Sports Sciences, ensuring the development and control of the emotional differences in aggression and anger of university students while doing sports. Methods: The sample of the research consists of a sufficient number of students from Kafkas University Sarıkamış Faculty of Sports Sciences who were selected using the random sampling method and calculated according to statistical techniques during the 2023-2024 academic year. A total of 473 students, female (n= 194) and male (n= 279), studying at Kafkas University Sarıkamış Faculty of Sports Sciences, participated in the study. Results: The results of the research show the variables of gender, age, year, department, and sports branch variables of sports sciences students. When examined according to the gender variable, it was found that the rate of female participants was 41.0% and the rate of male participants was 59.0%. When the age variable was examined, it was found that the largest age group was the participants between the ages of 21-23 (56.7%), while the participants aged 27 and over constituted the smallest group (2.7%).When the year variable was examined, it was found that the majority of the participants were in the 4th year (40.6%). According to the department variable, it was found that the number of students participating was higher in sports management (evening education) (11.8%). The highest participation was in the field of Sports Management (Regular Education) with 46.3%. When the sports variable was examined, it was determined that participants do individual sports (50.1%) and team sports (49.9%). Conclusion: This study aimed to understand the potential relationship between aggression and anger levels and the psychological performance of Faculty of Sports Sciences students. Results show that there are emotional and psychological differences between gender groups, age groups, grade levels, and department variables. It is noteworthy that gender-based emotional differences emerge, especially in the anger sub-dimension, and that different levels of emotional characteristics were determined between age groups in terms of aggression, motivation, and self-confidence.
University Aggression Anger Students Psychological Performance
Çalışmamız Kafkas Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırma ve Etik Kurulu tarafından onaylandı (Tarih: 09.07.2024, karar no: 41). Çalışma uluslararası bildirge, kılavuz vb uygun gerçekleştirilmiştir. (Olgu sunumu için: Hasta/yakınlarına bilgilendirilmiş gönüllü olur/onam formunun imzalatılmış olup çalışma uluslararası bildirge, kılavuz vb uygun gerçekleştirilmiştir. Derleme için: Etik kurul onayı gerekmez. Etik Komite Onayı: Çalışmamız Kafkas Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırma ve Etik Kurulu tarafından onaylandı (Tarih: 09.07.2024, karar no: 41). Çalışma uluslararası bildirge, kılavuz vb uygun gerçekleştirilmiştir. (Olgu sunumu için: Hasta/yakınlarına bilgilendirilmiş gönüllü olur/onam formunun imzalatılmış olup çalışma uluslararası bildirge, kılavuz vb uygun gerçekleştirilmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | Makeleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 3 |