Bu çalışmada, kaynaştırma uygulaması yürütülen ortaokullarda kaynaştırma yoluyla eğitim gören özel gereksinimli öğrencilerin bulunduğu sınıflarda yer alan branş öğretmen ve rehber öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda, Türkiye’ de kaynaştırma eğitiminin yasa ve yönetmeliklerdeki durumu ve uygulamaya geçişi arasındaki tutarlılığın incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda kaynaştırma uygulamasının yasa ve yönetmeliklerde ne şekilde yer aldığı? Ne şekilde uygulandığı? Uygulamaya geçiş sırasında hangi problemlerle karşılaşıldığını tespit etmek için öğretmenlerle görüşülmüştür. Çalışma grubunu, Ankara ilinin Polatlı ilçesinde yer alan ve kaynaştırma eğitimi uygulanan 4 faklı ortaokulda, toplam 21 branş öğretmen ve 4 rehber öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri, nitel araştırma yöntemlerinden olan yarı yapılandırılmış görüşme formu yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın metodolojisi kapsamında, katılımcıların görüşlerinin derinlemesine incelenmesi ve çeşitli perspektiflerin anlaşılması için nitel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Bu yöntem, katılımcıların deneyimlerini, düşüncelerini ve duygularını daha ayrıntılı bir şekilde ifade etmelerine olanak sağlamıştır. Ayrıca, betimsel istatistiklerle sunulan bulgular, araştırmanın analitik boyutunu güçlendirmiş ve elde edilen verilerin daha kapsamlı bir şekilde değerlendirilmesini sağlamıştır. Görüşmeler, ses kayıt cihazı ile kaydedilmiş, içerik ve betimsel analiz yöntemleri ile çözümlenmiştir. Çalışmanın bulguları betimleyici istatistiklerle sunulmuştur. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlara bakıldığında, öğretmenlerin kaynaştırma uygulamasının olumsuz yanıyla ilgili olan görüşlerinin, özel eğitim yönetmeliğinde bulunan maddenin aksine sınıf mevcutlarının kalabalık olmasından dolayı öğrencilerin akademik olarak geri kaldıkları yönünde olduğu görülmüştür. Aynı zamanda katılımcılar tarafından, ailelerin kaynaştırma uygulamasında desteklerinin olmadığı ve özellikle normal gelişim gösteren öğrencilerin ailelerinin olumsuz tutumlar sergiledikleri ifade edilmiştir.
Bu çalışma tezden türetilmiştir, etik kurul kararını bu şekilde gönderebildim.
İstanbul Gedik Üniversitesi
61351342-/2019-329
Emeği geçen herkese teşekkür ederim.
This study aims to examine the consistency between the status of inclusive education in laws and regulations and its implementation in middle schools where inclusive education is practiced, based on the views of subject teachers and guidance counselors working with students with special needs in inclusive classrooms. Accordingly, the study investigates how inclusive education is positioned in laws and regulations, how it is implemented, and identifies the challenges encountered during its implementation through interviews with teachers. The study group consists of a total of 21 subject teachers and 4 guidance counselors working in 4 different middle schools in Polatlı district of Ankara province, where inclusive education is implemented. Research data were collected through semi-structured interview forms, a qualitative research method. In the methodology of the research, qualitative research method was preferred to deeply examine the views of the participants and understand various perspectives. This method allowed participants to express their experiences, thoughts, and feelings in more detail. Additionally, descriptive statistics presented the findings, strengthening the analytical dimension of the research and enabling a more comprehensive evaluation of the obtained data. The interviews were recorded with a voice recorder and analyzed using content and descriptive analysis methods. The findings of the study were presented with descriptive statistics. Looking at the results obtained from the research findings, it is observed that teachers' views on the negative aspect of inclusive education are that students fall behind academically due to crowded class sizes, contrary to the article found in the special education regulation. At the same time, participants expressed that families lack support in inclusive education, and especially families of typically developing students exhibit negative attitudes.
61351342-/2019-329
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çoklu Engelli Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 61351342-/2019-329 |
Erken Görünüm Tarihi | 17 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 28 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 17 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1 |