Bu araştırma Türkiye’de özel eğitim alanında yapılan erken okuryazarlık araştırmalarının çeşitli değişkenler açısından gözden geçirildiği bir derleme çalışmasıdır. Araştırmanın modeli nitel araştırma desenlerinden doküman analizidir. Bu araştırmaya 2003-2023 yılları arasında erken okuryazarlığa yönelik Türkiye’de yapılmış çalışmalar dahil edilmiştir. Çalışmalar, araştırmanın yayınlandığı yıl, tür, araştırma yöntemi, katılımcıların özellikleri (engel türü, yaş, ebeveyn-çocuk ya da öğretmen), müdahale yöntemleri, veriler, geçerlik-güvenirlik çalışmaları ve etik önlemler kategorilerine ayrılarak incelenmiştir. Araştırma kapsamına dahil edilen çalışmalara erişim sürecinde öncelikle elektronik veri kaynakları taranmış ve bu taramalar sonucunda dahil etme ölçütleri göz önünde bulundurularak 20’si makale 8’i tez olmak üzere toplam 28 çalışma incelenmiştir. Erken okuryazarlığa yönelik araştırmaların en fazla 2022’de yayımlandığı görülmektedir, araştırma yöntemi olarak en çok nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır ve araştırmalarda kullanılan müdahale yöntemlerine ilişkin çeşitli yöntemlere başvurulduğu görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşitme Engelli Eğitimi, Zihinsel Engelli Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 17 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 14 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1 |