Bu araştırmanın genel amacı, BİLSEM’e çocuğunu kayıt yaptırmış olan velilerin BİLSEM sınavına hazırlık sürecine ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda çocuğu BİLSEM sınavına aday gösterildikten sonra BİLSEM sınavına hazırlık sürecindeki yaşadıkları ve BİLSEM sınavına hazırlanan ailelere önerilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. On velinin gönüllü olarak katıldığı araştırma fenomenoloji deseninde çalışılmıştır. Katılımcılar, çocuğunu BİLSEM’e kayıt yaptırmış velilerden (3’ü baba, 7’si anne) oluşmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile yüz yüze görüşme yapılarak toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Analiz sonucuna göre; “BİLSEM Sınavına Adaylık Süreci” teması ile “BİLSEM Sınavına Yönelik Çalışmalar” ve “BİLSEM’e Hazırlanan Ailelere Öneriler” olarak üç tema belirlenmiştir. Veliler, çocuklarının BİLSEM sınavına aday gösterilmesiyle mutluluk, heyecan ve endişe duygularını yaşadıklarını, BİLSEM’in ne olduğu ve BİLSEM sınavının soruları ile bu sınava hazırlanmak için kaynak araştırdıklarını belirtmişlerdir. BİLSEM sınavına hazırlanırken basılı ve online kaynaklardan faydalandıklarını ifade etmişlerdir. BİLSEM Sınavına hazırlanan ailelere öneriler olarak da sınavı kazanması için çocuğa baskı yapmamalarını, çocuğun BİLSEM’e uygun bir yeteneği yoksa çok çalışılarak kazanılacak bir sınav olmadığını, sadece 1.aşamadaki tablet sınavı için hazırlık yapmanın, kaynak kitaplardan ve online uygulamalardan çalışmanın yararlı olacağını düşündüklerini belirtmişlerdir. BİLSEM’e aday olan öğrenci velilerine yönelik olarak BİLSEM ve BİLSEM sınavı ile ilgili bilgilendirme çalışmalarının yapılması öneri olarak belirtilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Özel Yetenekli Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 17 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 21 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1 |