Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ANKARA’DA ÖĞRENİM GÖREN SURİYELİ LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİN ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK VE KİMLİK BAĞLAMINDA SOSYAL UYUM ALGILARI

Yıl 2022, , 41 - 68, 30.01.2022
https://doi.org/10.33417/tsh.827183

Öz

Tarihsel kökleri itibariyle çok kültürlülüğe yabancı olmayan Türkiye toplumu, 2011 yılından bu yana yoğun bir Suriyeli nüfus göçü yaşamakta ve bu nüfusa ev sahipliği yapmaktadır. Bu yönüyle Suriyeli göçü Türkiye’nin halihazırda çok kültürlü olan toplumsal yapısında bir kültürel zenginlik artışı oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında bu dinamikten yola çıkılarak Ankara’daki yerleşik toplumun Suriyeli kültürel kimliğine mensup kişiler ile olan ilişkisinin, Suriyeliler nezdinde sosyal uyum doğrultusunda nasıl algılandığı sorusu cevaplanmaya çalışılmıştır. Çalışma kapsamında nitel araştırma yöntemi kullanılarak bir alan araştırması gerçekleştirilmiştir. Alan araştırmasında; çok kültürlülüğün etkisi çerçevesinde, kimlik farklılığının Ankara toplumuna uyum noktasındaki etkileri, Suriyeli göçü üzerinden Suriyeli lisansüstü öğrenciler özelinde ele alınmış ve bu kapsamda Ankara’daki devlet ve vakıf üniversitelerinde lisansüstü düzeyde öğrenim gören 14 Suriyeli öğrenci ile mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen mülakatlar neticesinde elde edilen bulgular ışığında Ankara toplumunda Suriyelilere yönelik bir önyargı halinin mevcut olduğu görülmüştür. Bununla birlikte, önyargı halinin Suriyeliler özelinden çıktığı ve genellendiği görülmüştür. Çözümün ise doğru bir iletişim ile mümkün olabileceği ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Akkaya AY, Çilingir GA, Levent GT. (Kasım, 2018). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi’ndeki Suriyeli öğrencilerin akademik sorunları üzerine bir çalışma. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 40/2: 413-448.
  • Akıncı B, Nergiz A, Gedik E. (2015). Uyum süreci üzerine bir değerlendirme: Göç ve toplumsal kabul. Göç Araştırmaları Dergisi, 1:58-83.
  • Akpınar T. (2017). Türkiye’deki Suriyeli mülteci çocukların ve kadınların sosyal politika bağlamında yaşadıkları sorunlar. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 3:16-29.

The Perceptions of Social Adaptation of the Syrian Graduate Students who is Studying in Ankara in the Context of Multiculturalism and Identity

Yıl 2022, , 41 - 68, 30.01.2022
https://doi.org/10.33417/tsh.827183

Öz

Considering the historical background of is no stranger to multiculturalism the society in Turkey. However, a intensive population migration the Syrians the society of since 2011 Turkey is home to. Syrian immigration in this aspect of a multicultural social structure of Turkey already constitutes a cultural richness increase. Within the scope of the study, it was started from here. The relationship of the resident society in Ankara with people belonging to the Syrian cultural identity has been examined. The question of how Syrians perceive social cohesion has been tried to be answered. In this context, field research was carried out using the qualitative research method within the scope of the study. In the field research; within the framework of the impact of multiculturalism, impacts of identification differences on society in Ankara at the harmony point was examined based on Syrian immigration specifically for Syrian graduate students, and in this context, interviews were done with 14 Syrian students studying at the graduate level in state and foundation universities in Ankara. Under the light of the findings obtained from the interviews, prejudice against Syrians in Ankara was seen that the present state of society. However, prejudice is not specific to Syrians and is generalized. The solution of the problem is through correct communication.

Kaynakça

  • Akkaya AY, Çilingir GA, Levent GT. (Kasım, 2018). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi’ndeki Suriyeli öğrencilerin akademik sorunları üzerine bir çalışma. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 40/2: 413-448.
  • Akıncı B, Nergiz A, Gedik E. (2015). Uyum süreci üzerine bir değerlendirme: Göç ve toplumsal kabul. Göç Araştırmaları Dergisi, 1:58-83.
  • Akpınar T. (2017). Türkiye’deki Suriyeli mülteci çocukların ve kadınların sosyal politika bağlamında yaşadıkları sorunlar. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 3:16-29.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurgül Yıldız 0000-0002-1910-4382

Erdal Tanas Karagöl 0000-0003-0803-4064

Yayımlanma Tarihi 30 Ocak 2022
Gönderilme Tarihi 17 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Yıldız, N., & Karagöl, E. T. (2022). ANKARA’DA ÖĞRENİM GÖREN SURİYELİ LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİN ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK VE KİMLİK BAĞLAMINDA SOSYAL UYUM ALGILARI. Toplum Ve Sosyal Hizmet, 33(1), 41-68. https://doi.org/10.33417/tsh.827183