Aktaş, N.F. (2005). Konya’da korunma altın- da bulunan gençlerin saldırganlık düzeyleri.
Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sel- çuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya. Bayındır, N. (2010). Aile İçinde Yaşanan
Şiddete Karşı Çocuğun Gösterdiği Tepki- ler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2), 1-9 (http:// edergi.mehmetakif.edu.tr/index.php/sobed/ article/view/153/72). Chu, C.M., Thomas, S.D.M., Ng, V.P.Y. (2009) Childhood abuse and delinquency: A descriptive study of institutionalized female youth in Singapore. Psychiatry, Psychology and Law,16(S1), S64-S73.
Çalıkoğlu, T. (2010). Lise öğrenimine devam eden ailesinin yanında yaşayan öğrenciler- le, yetiştirme yurdunda yaşayan öğrencile- rin çatışma çözme davranışı ile öfke ifade stillerinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış
Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Derosier, M.E., Cillesen, A., Coie, J., Dod- ge, K. (1994) Group social context and children’s agressive behavior. Child Deve- lopment, 65(4), 1068-1079.
Fergusson, D.M., Lynskey, M.T. (1997).
Physical punishment/maltreatment during childhood and adjustment in young adult- hood. Child Abuse and Neglect, 21(7), –630. Frank, D.A., Klass, P.E., Earls, F. ve Eisen- berg, L. (1996). Infants and young children in orphanages: One view from pediatrics and child psychiatry. Pediatrics, 97(4), 569
Hatunoğlu, A. (1994). Ana baba tutumları ile saldırganlık arasındaki ilişkiler. Yayınlan- mamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniver- sitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
İnanç, B.Y., Bilgin, M., Atıcı, M.K. (2005).
Gelişim psikolojisi: Çocuk ve ergen gelişi- mi. Adana: Nobel. Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yön- temi. Ankara: Nobel.
Koşar, N.G. (1992). Sosyal hizmetlerde aile ve çocuk refahı alanı. Ankara: MN Ofset.
Köknel, Ö. (1996). Bireysel ve toplumsal şiddet, İstanbul: Altın Kitaplar.
Oktay, E. (1998). Yetiştirme yurdunda ba- rınan 13-15 yaş grubu ergenler ile aileleri yanında yaşayan aynı yaş grubu ergenle- rin psikolojik belirtilerinin karşılaştırılması
(Gaziantep Erkek Yetiştirme Yurdu örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi- antep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitü- sü, Gaziantep. Öğülmüş, S. (2007). Okullarda şiddet ve önlenmesi. S. Gelbal (Ed.), Okullarda şid- detin önlenmesi: Mevcut uygulamalar ve sonuçları içinde (ss.25-48), Ankara: Türk Eğitim Derneği.
Özgür, G., Yörükoğlu, G., Baysan Arabacı, L. (2011). Lise öğrencilerinin şiddet algıları, şiddet eğilim düzeyleri ve etkileyen faktör- ler. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 2(2), 53
Sosyal Hizmetler Kanunu. Kanun Numara- sı: 2828. Yayımlandığı Resmi Gazete Tarih: /5/1983, Sayı: 18059.
Şimşek, Z., Erol, N., Öztop, D., Özer Özcan, Ö. (2008). Kurum bakımındaki çocuk ve er- genlerde davranış ve duygusal sorunların epidemiyolojisi; Ulusal örneklemde karşı- laştırmalı bir araştırma. Türk Psikiyatri Der- gisi, 19(3), 235-246.
Tanbağ, H. (2004). Aileleri ile birlikte ve ye- tiştirme yurtlarında yaşayan adölesanların öfke ifade etme biçimleri. Yayımlanmamış
Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Tuzgöl, M. (1998). Ana-baba tutumları farklı lise öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi.
Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacet- tepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Uysal, A. (2003).Şiddet karşıtı programlı eğitimin öğrencilerin çatışma çözümleri, şiddet yansıması. Yayımlanmamış Doktora Tezi,
Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Üstün, B. (2008). Yetiştirme yurdu deneyimi olan genç yetişkinlerin çocuklarının duygu- sal ve davranışsal sorunları.Yayımlanma- mış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversite- si, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
ÇOCUK YUVASI VE YETİŞTİRME YURDU DENEYİMİ OLAN YETİŞKİNLERDE ŞİDDET EĞİLİMİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Amaç: Geçmişte çocuk yuvası ve yetiştirme yurdunda kalan bireylerin şiddet eğilimlerini ölçmektir. Yöntem: Araştırma tarama modelinde kesitsel olarak yapılan bir araştırmadır ve Şubat-Mayıs 2013 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örnekle
Aktaş, N.F. (2005). Konya’da korunma altın- da bulunan gençlerin saldırganlık düzeyleri.
Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sel- çuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya. Bayındır, N. (2010). Aile İçinde Yaşanan
Şiddete Karşı Çocuğun Gösterdiği Tepki- ler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2), 1-9 (http:// edergi.mehmetakif.edu.tr/index.php/sobed/ article/view/153/72). Chu, C.M., Thomas, S.D.M., Ng, V.P.Y. (2009) Childhood abuse and delinquency: A descriptive study of institutionalized female youth in Singapore. Psychiatry, Psychology and Law,16(S1), S64-S73.
Çalıkoğlu, T. (2010). Lise öğrenimine devam eden ailesinin yanında yaşayan öğrenciler- le, yetiştirme yurdunda yaşayan öğrencile- rin çatışma çözme davranışı ile öfke ifade stillerinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış
Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Derosier, M.E., Cillesen, A., Coie, J., Dod- ge, K. (1994) Group social context and children’s agressive behavior. Child Deve- lopment, 65(4), 1068-1079.
Fergusson, D.M., Lynskey, M.T. (1997).
Physical punishment/maltreatment during childhood and adjustment in young adult- hood. Child Abuse and Neglect, 21(7), –630. Frank, D.A., Klass, P.E., Earls, F. ve Eisen- berg, L. (1996). Infants and young children in orphanages: One view from pediatrics and child psychiatry. Pediatrics, 97(4), 569
Hatunoğlu, A. (1994). Ana baba tutumları ile saldırganlık arasındaki ilişkiler. Yayınlan- mamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniver- sitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
İnanç, B.Y., Bilgin, M., Atıcı, M.K. (2005).
Gelişim psikolojisi: Çocuk ve ergen gelişi- mi. Adana: Nobel. Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yön- temi. Ankara: Nobel.
Koşar, N.G. (1992). Sosyal hizmetlerde aile ve çocuk refahı alanı. Ankara: MN Ofset.
Köknel, Ö. (1996). Bireysel ve toplumsal şiddet, İstanbul: Altın Kitaplar.
Oktay, E. (1998). Yetiştirme yurdunda ba- rınan 13-15 yaş grubu ergenler ile aileleri yanında yaşayan aynı yaş grubu ergenle- rin psikolojik belirtilerinin karşılaştırılması
(Gaziantep Erkek Yetiştirme Yurdu örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi- antep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitü- sü, Gaziantep. Öğülmüş, S. (2007). Okullarda şiddet ve önlenmesi. S. Gelbal (Ed.), Okullarda şid- detin önlenmesi: Mevcut uygulamalar ve sonuçları içinde (ss.25-48), Ankara: Türk Eğitim Derneği.
Özgür, G., Yörükoğlu, G., Baysan Arabacı, L. (2011). Lise öğrencilerinin şiddet algıları, şiddet eğilim düzeyleri ve etkileyen faktör- ler. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 2(2), 53
Sosyal Hizmetler Kanunu. Kanun Numara- sı: 2828. Yayımlandığı Resmi Gazete Tarih: /5/1983, Sayı: 18059.
Şimşek, Z., Erol, N., Öztop, D., Özer Özcan, Ö. (2008). Kurum bakımındaki çocuk ve er- genlerde davranış ve duygusal sorunların epidemiyolojisi; Ulusal örneklemde karşı- laştırmalı bir araştırma. Türk Psikiyatri Der- gisi, 19(3), 235-246.
Tanbağ, H. (2004). Aileleri ile birlikte ve ye- tiştirme yurtlarında yaşayan adölesanların öfke ifade etme biçimleri. Yayımlanmamış
Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Tuzgöl, M. (1998). Ana-baba tutumları farklı lise öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi.
Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacet- tepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Uysal, A. (2003).Şiddet karşıtı programlı eğitimin öğrencilerin çatışma çözümleri, şiddet yansıması. Yayımlanmamış Doktora Tezi,
Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Üstün, B. (2008). Yetiştirme yurdu deneyimi olan genç yetişkinlerin çocuklarının duygu- sal ve davranışsal sorunları.Yayımlanma- mış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversite- si, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Kesen, N. F. ., & Daşbaş, S. . (2015). ÇOCUK YUVASI VE YETİŞTİRME YURDU DENEYİMİ OLAN YETİŞKİNLERDE ŞİDDET EĞİLİMİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Toplum Ve Sosyal Hizmet, 26(2), 73-86.