Dezavantajlı
koşullarda yaşayan gençlerin, spor etkinliklerinde yer almalarının yaşamlarına
yansımalarını anlama amacını taşıyan bu çalışma, nitel araştırma deseniyle
gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda öncelikle on iki gönüllü genç kızdan oluşan
bir odak grup çalışması yapılmış, ardından bunların içinden yine gönüllü olan
yedi genç kız ile yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler
gerçekleştirilmiştir. Odak grup çalışmasından ve yarı yapılandırılmış
derinlemesine görüşmelerden elde edilen veriler, araştırmacıların kendileri
tarafından çözümlenmiştir. Bu analiz sonucunda ortaya çıkan ana temalar
gençlerin spor etkinliklerine ilişkin algıları, gençlerin bireysel gelişimleri
ve gençlerin aileleri, arkadaşları ve sosyal çevreleri ile ilişkileridir.
Araştırmada ortaya çıkan bu ana temalar, olumlu gençlik gelişimi yaklaşımında
yer alan yetkinlik, güven, karakter, bağ, önemseme ve şefkat gösterme
kavramları açısından ele alınmış ve araştırma, dezavantajlı koşullarda yaşayan
gençlerin yaşamlarında spor etkinliklerinin yerine ilişkin önerilerle
sonlandırılmıştır.
Yapılan
analiz sonucunda spor etkinliklerine katılan gençlerin çevrelerindeki
bireylerle kurdukları ilişkilerde bağlarının güçlendiği, ailelerinin ve
çevrelerinin olumlu tutum ve davranışlarının da özgüvenlerine katkıda bulunduğu
görülmüştür.
Spor etkinlikleri genç olumlu gençlik gelişimi dezavantajlı koşullar
Based on qualitative
research method, the aim of this study is to understand reflections of young, disadvantaged
people’s participation in sports activities on their lives. Primarily, a focus
group study consisting of a group of twelve voluntary girls is done. Then, a
semi-structured in depth meetings are carried out with seven voluntary girls
selected from the first twelve girl group. Data obtained from the focus group
study and semi-structured in depth meetings are analyzed by researchers by
themselves. The main themes coming from this analysis were perception about
young people’s sports activities, individual developments of youth, and their
relationships with their families, friends and social environments. These main
themes were discussed from the perpective concepts of competence, confidence,
character, connection, caring and compassion in positive youth development
approach and the study is concluded with some proposals related with the place
of sports events on the lives of disadvantaged people.
According to the analysis,
young people participating in sports activities became stronger connection in
relationships with their environment and positively attitudes and behaviours of
their families caused positive development for their self-esteem.
Sports activities youths positive youth development disadvantageous circumstances
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 16 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 27 Sayı: 1 |